Siema Piotrek, czy mógłbyś się przedstawić czytelnikom The Illest i pokrótce opowiedzieć
o swojej roli w firmie? 

Piotr Szeleszczuk, w ramach adidas Poland odpowiadam za działania brand marketingowe i komunikacyjne m.in. adidas Originals na polskim rynku.

 

Na początek luźne pytanie – który obecnie model jest dla Ciebie najlepszy czy też ulubiony, do którego wracasz i dlaczego?

W 2014 najchętniej chodziłem w klasycznych, białych Superstarach oraz w Superstarach przygotowanych w kolaboracji z BAPE. Do tego ZX 420, które idealnie leżą mi na nodze, a w lecie oczywiście ZX FLUX w najprostszej wersji. Sporo jednak rotowałem, w tym roku do mojej kolekcji dołączyły pierwsze Tubulary, a także NMD. I już teraz czuję, że w 2016 roku będę chodził głównie w NMD, zwłaszcza jak zrobi się trochę cieplej.

MOS_6709 MOS_6713

Teraz coś trudniejszego, ale zarazem najważniejszego – jak podsumujesz miniony 2015 rok. Co było dla Was najważniejsze, co przełomowe i ogólnie co się u Was wydarzyło przez ostatnie 12 miesięcy?

Cytując Pulp Fiction, w 2015 roku klasyki wróciły i to w wielkim stylu. 2015 rok był zdecydowanie rokiem Superstara – mam wrażenie że każdy sneakerhead znalazł coś dla siebie wśród setek wersji, które pojawiły się na rynku. Bardzo mocno wrócił też Stan Smith, a swoją pozycję na naszym rynku potwierdził ZX FLUX. Na świecie jednak chyba największym echem odbiło się to, co robił Kanye West. Każdy jego projekt wzbudza ogromne emocje – to wielka sztuka na rynku, na którym cały czas dużo się dzieje.
Ja osobiście najbardziej cieszę się z tego, że udało się w grudniu sprowadzić oficjalnie do polskiego sklepu zarówno najnowszy model Yeezy Boost, jak i pierwszą kolorystykę NMD. Ludzie, którzy znają realia sneaker gry wiedzą, że to krok milowy nie tylko dla marki, ale dla całego rynku. Czytałem wiele podsumowań minionego roku w zagranicznych mediach – większość z nich wskazuje, że rok 2015 należał do adidas. Również lokalni sneakerheadzi potwierdzają, że podobnie jest na naszym rynku. To cieszy, ale robimy wszystko, aby w 2016 roku działo się jeszcze więcej.

12402141_929323960477561_5299776954311621582_o

Zamknijmy rok 2015, jak będzie wyglądał bieżący rok? Jakie szykujecie wydarzenia, czego możemy się spodziewać, co będzie nowego, a co kontynuowane w dalszym stopniu?
W 2015 roku oczkiem w głowie wielu sneakerheadów były Ultra Boosty, a więc buty z kategorii Performance. Trudno się dziwić – połączenie pianki BOOST i nici PRIMEKNIT to w tym momencie absolutny technologiczny top na rynku. Odpowiedzią na ten trend i to zapotrzebowanie jest właśnie NMD – but, który moim zdaniem będzie najciekawszą propozycją w 2016 roku. Nie zapominamy też o Tubular, którego kolejne wersje będą pojawiać się w najbliższych tygodniach. Przyszłość – to słowo klucz dla adidas w 2016 roku i ta przyszłość wygląda naprawdę obiecująco.

 


 

Sprawdź pozostały podsumowania:
PUMA – PODSUMOWANIE ROKU 2015 [WYWIAD]
VANS – PODSUMOWANIE ROKU 2015 [WYWIAD]