Niestety nie jesteśmy pewni czy była to prowokacja czy też nie, ale jeśli ktoś na „fejsbukowych grupkach” wystawia czarny crewneck, wyposażony wyłącznie w biały napis Anti Social Social Club i życzy sobie za niego bajońską sumę to coś pękło. Od razu zaznaczamy, że nie chodzi nam o farbę na podeszwach wybranych butów, ale po prostu w nas, w środku coś pękło i przy okazji skłoniło do poszerzenia wiedzy na tematu tego brandu. Dodatkowo chcielibyśmy odkryć fenomen ciuchów z enigmatycznym, lekko falującym napisem…

Dlatego też w poniższym artykule postaramy się przybliżyć Wam profil Anti Social Social Club. Wyjaśnimy co to jest i co to znaczy. Skupimy się także na sylwetce głównego pomysłodawcy brandu i prześledzimy wszystkie ważniejsze wydarzenia. Mowa tu o tych, które odkształciły się na rozwoju i historii tej marki, która na rynku istnieje tak naprawdę może nieco ponad dwa lata.


Sprawdź również pozostałe artykuły z historią streetwearowych marek:

Undefeated
Stussy
Supreme
Black Scale
Carhartt WIP
Palace Skateboards
Off-White

ZAŁOŻYCIEL

Założycielem Anti Social Social Club jest ekscentryczny 28-letni Neek Lurk. Ten spokojny ziomek opisuje siebie jako typowego nerda, który przy okazji jest miłośnikiem japońskiego porno i samochodów. Jednak nie jest to gość, który pojawił się znikąd, bowiem pierwsze szlify w „branży” zbierał u załogi Stussy, składając t-shirty w stacjonarnym sklepie, by następnie objąć stanowisko Managera od Social Media. Całkiem możliwe, że to właśnie tam poznał założyciela Undefeated – Eddie Cruza, który jak się później okazało, wywarł bardzo duży wpływ na Neeku. W sieci można nawet znaleźć informacje, że Cruz był w pewnego rodzaju mentorem Lurka.

neek lurk4sklepowo

POCZĄTKI

Natomiast tak jak wspominaliśmy na początku tekstu, cała przygoda z własnym brandem rozpoczęła się jakieś niecałe 2 lata temu w mieście aniołów, a dokładnie w rejonie La Brea, gdzie powstał pierwszy POP-UP Store. Lurk postanowił przenieść się do tego miasta, mając przy sobie jedynie swoją Toyotę Prius, co tak naprawdę nie było zbyt wielkim pocieszeniem…

neony

Może chociaż jakiś biznes plan odnośnie brandu? Nic z tych rzeczy. Zapomnijcie. Zresztą Lurk do dzisiaj utrzymuje, że najgłupszą wskazówką jaką otrzymał to właśnie przygotowanie biznes planu, a co do tymczasowego sklepu to chyba sam Neek nie spodziewał się takiego „hajpu” na swoje produkty.

POP-UP Store został zorganizowany a potem po prostu usunięty sprzed mojej pieprzonej twarzy – skwitował Lurk.

Tak naprawdę powyższa wypowiedź nawiązuje do tłumów, które ustawiały się dzień przed premierami kolaboracji ASSC z takimi brandami jak Undefeated czy mastermind JAPAN. Każda z osób stojących w kolejkach, mających początek nawet kilka przecznic dalej niż miejsce docelowe, miała nadzieję, że uda się jej pobrać hoodie, czapę czy może chociaż t-shirt. Nic z tego. Większość osób odprawiano z kwitkiem. Kilka godzin wyjętych z życia po prostu poszły na marne. Potwierdzeniem tych słów są poniższe zdjęcia czy video nawiązujące do ASSC x mastermind JAPAN.

assckolejka i do tego yt

Kto by pomyślał, że brand, który bez większego planu a kojarzący się raczej z portalem Tumblr i jego grupą odbiorców, zyska taką rzeszę miłośników i to w stosunkowo tak krótkim czasie? Zresztą magazyn Complex trafnie określił ASS Club jako markę, która najpierw pojawiła się na tumblurowych zdjęciach, by następnie przerodzić się w dobrze prosperujący, odzieżowy biznes.strona glowna

STRONA I SKLEP ANTI SOCIAL SOCIAL CLUB

Zresztą, jeśli na chwilę odbiegniemy od tematu – tak możecie nawet teraz otworzyć nową kartę w swoich przeglądarkach, by wklepać w nią adres marki. Jak widzicie główna strona to po prostu Tumblr.

Zatem jeśli chodzi o szatę graficzną to jest ona na maksa prosta i chyba w tym tkwi cały sekret Anti Social Social Club. Zdecydowanie luźne podejście do tematu a wręcz olewka. Dodatkowo bazując na informacjach znalezionych w sieci, jeśli zamawiacie coś w oficjalnym sklepie internetowym ANTI SOCIAL SOCIAL CLUB to tak naprawdę nigdy nie możecie być pewni w 100%, że wasze zamówienie zostanie lub zostało zrealizowane. Nie otrzymacie żadnego potwierdzenia. Nie dostaniecie trackingu ani żadnych innych powiadomień. Możecie pisać do nich wiadomości, ale nie spodziewajcie się odpowiedzi. Po prostu musicie uzbroić się w cierpliwość i mieć nadzieję, że paczka wyląduje pod Waszymi drzwiami.

Jak widać sam brand nie namawia a nawet nie zachęca do noszenia tych ciuchów. Wiele produktów nie ma odpowiedniego opisu i informacji. Nie chcesz nosić to nie noś i tyle w temacie. Może to jest właśnie ten złoty środek, bo raczej klientów nie przyciąga jakość tych ciuchów. Jest ona mocna średnia, gdyż zazwyczaj mamy do czynienia z prasowanką na zwykłej bluzie czy koszulce. Natomiast odpychające podejście sprawia, że chcesz tę firmę poznać lepiej i ogarnąć kilka fantów dla siebie.

kartaSukces brandu tkwi także we „własnych wątpliwościach”, które świetnie opisuje kolejny portal społecznościowy. Tym razem mowa o Instagramie, na którym ASS Club zgromadził już ponad 500 tysięcy followersów, obserwując przy tym zaledwie 4 osoby. Neeka w zasadzie można nazwać już weteranem w robieniu „Internetów”. Swoje hobby czy zainteresowania, oscylujące wokół wspomnianych samochodów, japońskiego porno czy oczywiście ciuchów, przeniósł na instagramowy profil, tworząc unikalną społeczność odbiorców i markę odzieżową w jednym.

po po po samochody samochody2

Co więcej, jeśli myślicie, że Lurk miał jakąś koncepcję lub gotowy produkt, w momencie gdy startował z Anti Social Social Club to jesteście w naprawdę sporym błędzie.

Nie miałem nic. Przeniosłem się do LA i po prostu robiłem zdjęcia. Zawsze lubiłem dokumentować przeróżne zjawiska, ale w głowie miałem też projektowanie. Na Photoshopie nanosiłem czcionkę ASSC na t-shirty i kiedy wrzucałem to do sieci, ludzie zaczynali się tym interesować. Jeszcze będąc uczniakiem robiłem takie akcje. Tworzyłem a później to sprzedawałem, ale nigdy na taką skalę. 

Dlatego na pierwszy ogień poszły czapki, typowe wpierdolki, które w tamtym okresie przeżywały drugą młodość. Więc jeśli do tego dorzucimy jeszcze tajemniczość brandu, który ledwo co pojawił się na rynku, to mamy szansę otrzymać przepis na sukces.

wpierdolkiunnamed-file

Sam założyciel traktuje brand jako miejsce, gdzie może wyrazić siebie. Dużo tutaj emocji, głównie tych złych, negatywnych. Na przykład, kiedy Neek dużo czasu spędzał na rozmowach z jedną z dziewczyn, mieszkającą w Korei, ciuchy ASSC nawiązywały właśnie do tego okresu.

losing you

Było to coś w rodzaju ukrytej wiadomości i przekazu. Finał tej znajomości był taki, że kompletnie się nie dogadali. Lurk był wkurwiony, nienawidził jej i zrobił czapkę z podpisem Suicide Club w języku koreańskim. Większość ludzi myślało, że jest to angielski odpowiednik Anti Social Social Club. W sumie teraz to nieważne, bo i tak większość rzuciła się na ten produkt.

Pokochali ten produkt do tego stopnia, że koreański „Kanye West”, czyli G-Dragon założył ją i wtedy ich rynek po prostu oszalał – wspomina Lurk.

suicide suicide2

PRZEŁOM

Sporym przełomem dla marki był też NYFW czy New York Fashion Week, na którym pojawiła się Kim Kardashian, mając na głowie czapkę ASSC z napisem I miss you na froncie. Oczywiście podpis ten jest kolejnym nawiązaniem do relacji Lurka z pewną dziewczyną. Pożyczył jej 780 dolców na bilet powrotny do Los Angeles i nigdy ich nie odzyskał. Po wszystkim odczuwał pewną pustkę i się załamał. Czuł się do dupy, a emocje przelał na kawałek materiału.

kim nyfw

kasa na bilet

Natomiast wracając do Kim, Lurk nie zaprzecza, że było to spore wydarzenie dla jego brandu. Jednocześnie uważa, że za powodzeniem marki stoi także szybkość w podejmowaniu decyzji.

Szybkie decyzje. Szybkie produkcje i szybka reakcja w sieci. Obecnie życie jest bardzo intensywne, szczególnie gdy masz do czynienia z takimi wynalazkami jak Internet czy SoundCloud. Ja jestem szybki w kontekście moich ciuchów i dobrze mi z tym. Jaki kolor ma być na tej czapce? Niebieski. Jaka czcionka? Helvetica. Jaki rozmiar? 2 cale. Zrobione. 

Neek Lurk nie pozostawia nam żadnych złudzeń. Jest pewny siebie i dobrze wie, że za sukcesem marki stoi on sam. Wszystko co obecnie osiągnął, może przypisać w dużej mierze tylko swojej osobie. W jednym z wywiadów, których miał okazję udzielić, powiedział szczerze bez owijania w bawełnę, że tak naprawdę kilka lat temu mało kto go lubił. Okresu szkolnego nie wspomina zbyt dobrze.

neek lurk3neek lurk2

Nie miał zbyt wielu znajomych. Było słabo do tego stopnia, że nie był nawet w stanie zorganizować domówki. Wszystko przez to kim był, co myślał i odczuwał. Dodatkowo nie traktuje Anti Social Social Club jako typowej marki odzieżowej, firmy zapewniającą stały przychód. Traktuje ją raczej jako życiowy projekt, który w tym przypadku szczęśliwie udało mu się zrealizować. ASSC to jego oczko w głowie i może dlatego też tak ciężko jest dostać te ciuchy?

Pamiętajcie, że możecie nabyć je na oficjalnej stronie internetowej ASSC oraz w poszczególnych POP Up’ach. Wszystko to co ląduje w Polsce na Allegro czy sklepach pokroju dopestore to śmierdzące fejki, podróbki. Przed zakupem dokładnie sprawdźcie wystawiany towar i na spokojnie przemyślcie swoją decyzję.

Wszystkie nowości i aktualne kolekcje znajdziecie na naszej stronie pod tagiem Anti Social Social Club.

xxxxx

 

Chcielibyśmy poznać Wasze opinie na temat tej marki. Podzielcie się nimi w komentarzach na naszym profilu na Facebooku.


Sprawdź również pozostałe artykuły z historią streetwearowych marek:

Undefeated
Stussy
Supreme
Black Scale
Carhartt WIP
Palace Skateboards
Off-White


 

Reklama
air jordan