Warsaw Sneaker Market – co to jest i kto to tworzy?

Warsaw Sneaker Market to wydarzenie z kategorii sneakers & lifestyle. Event przeznaczony jest dla wszystkich osób, które kochają buty i uwielbiają spędzać czas ze swoimi znajomymi. Na WSM kupisz najnowsze modele, ciężko dostępne kolaboracje, używane buty, limitowane edycje oraz pary, których dawno nie ma w sprzedaży i produkcji. Ceny są przeróżne, zależnie od modelu, roku produkcji, materiałów czy popularności – tak zwany rynek ‘resellerski’ rośnie bardzo dynamicznie z roku na rok na całym świecie. Do tego wszystkiego dodajemy mnóstwo atrakcji, wyselekcjowanych brandów street fashion & accessories.. no i oczywiście zabawy.

Wydarzenie organizują Marcel Opilka, założyciel i właściciel, oraz jego wspólnicy/współwłaściciele: Jakub Wróbel oraz Maciej Orłowski. Naszym głównym przekazem jest – “Od ludzi dla ludzi”.

Skąd pomysł na takie przedsięwzięcie?

Pomysł narodził się w głowie Marcela, który rozpoczął historię Warsaw Sneaker Market 2 lata temu. Sneakersy z dnia na dzień pełnią coraz większą rolę w naszym codziennym życiu, a zagranicą eventy tego typu cieszą się wielką popularnością. W miastach takich jak Berlin, Londyn, Paryż, Zurych czy Amsterdam bardzo regularnie odbywają się wydarzenia z butami na pierwszym planie. Jesienią 2013 roku odbyła się pierwsza edycja WSM, a dzięki rewelacyjnej pracy niezwykle zmotywowanego i kreatywnego teamu jesteśmy już po dwóch wydarzeniach spod bandery Warsaw Sneaker Market. To pokazało, że w Polsce jesteśmy już gotowi na takie inicjatywy.

1

Nie możemy pominąć tego tematu. Czym się różnicie od Sneakernessa i czym chcecie przekonać do siebie potencjalnych odwiedzających?

Sneakerness to bardzo dobry event, aczkolwiek my postrzegamy nasz produkt jako coś zupełnie innego. Oczywiście oba wydarzenia dotyczą tej samej tematyki – butów. Niemniej jednak nie chcemy być porównywani do Sneakernessa. Oni robią swoje, my swoje. Nasza strategia, planowanie oraz egzekucja różnią się diametralnie.

Jesteście już po dwóch eventach, jak je oceniacie? Co było najtrudniejsze, co Was zaskoczyło pozytywnie, a co negatywnie?

Powtarzamy to cały czas: jesteśmy zaskoczeni aż tak pozytywnym feedbackiem od ludzi – ale to jest dla nas najważniejsze, dlatego wiemy, że wykonujemy dobrą robotę i podążamy w odpowiednim kierunku. Sam biznes i ewentualne profity to także ważne sprawy, ale na pierwszym planie od zawsze jest dla nas dostarczenie jak najlepszego ‘user experience’. Na dwóch poprzednich edycjach nam się to udało – tak mówią ludzie, to widać po komentarzach i wiadomościach, które dostajemy prawie codziennie. Ludzie chcą jak najszybszego powrotu Warsaw Sneaker Market oraz chcą być jego częścią, a my im to umożliwiamy.

Co jest negatywem? Niektóre brandy i ludzie z nimi związani niestety nie biorą udziału w tym wszystkim razem z nami i ze swoimi klientami. Ludzie, którzy odwiedzają Warsaw Sneaker Market, są także ich potencjalnymi oraz aktualnymi konsumentami. “Nie mają budżetu” lub co gorsza, nadal nie widzą wartości, jaką mogą dla siebie wyciągnąć z obecności na WSM. Nasze drzwi są otwarte. Zapraszamy wszystkich do udziału i współtworzenia niezwykłego wydarzenia, które wszystkim wystawcom przynosi mierzalne efekty od biznesowej strony. Jesteśmy ekspertami w tym, co robimy.

2

Przed nami trzecia już odsłona Warsaw Sneaker Market. Czym będzie się różniła od poprzednich?

Na miesiąc przed wydarzeniem mamy zapisanych ponad 5500 ludzi na Facebooku, którzy chcą się pojawić i razem z nami przeżyć wspaniałe kilkanaście godzin, wśród znajomych, przyjaciół i rodziny. To nieprawdopodobna liczba, bardzo to doceniamy i ponownie skupimy się na tym, aby dostarczyć najlepszych wrażeń każdemu odwiedzającemu. W porównaniu z rokiem poprzednim będziemy mieć jeszcze więcej atrakcji, powalające afterparty i kilka innych aktywności, o których będziemy informować w najbliższych dniach. W tym roku zaczęliśmy nagrywać Sneaker TV, które pomoże nam w budowaniu solidnej świadomości marki w Polsce. Obiecujemy, że tym razem także nie będziecie się czuć zawiedzeni. Dodatkowo, tak jak w roku poprzednim, wejście po wcześniejszej rejestracji będzie darmowe. Jeśli ktoś zapomni się zarejestrować, na bramce zapłaci symboliczne 5 zł.

Zdradzicie trochę informacji na temat trzeciej edycji? Co, gdzie i kiedy? Jakie firmy i sklepy będą się wystawiać, jakie czekają na nas atrakcje, itp. itd.

Czego można oczekiwać? Oczywiście świetnego eventu z wieloma parami butów w świetnych cenach, rozrywki i innych niespodzianek. Ponownie przygotowaliśmy dużą ilość atrakcji, które przyciągną wiele ludzi 13 czerwca do Pin Up Studio w Warszawie. Będziemy mieć m.in. Light Paiting, Picsane pojawi się ponownie z robiącymi furorę gifami.. oprócz tego zorganizujemy warsztaty, w czasie których odwiedzający zbudują własny ‘kawałek sztuki’ w sneakerowym wydaniu. Oprócz tego przeprowadzimy wiele konkursów, w których przybywający będą mogli wygrać buty, a prywatni kolekcjonerzy ponownie wystawią swoje najlepsze pary. To oczywiście tylko kilka aktywności, które wzbogacą nasze wydarzenie. Więcej ogłosimy w najbliższych dniach!

3

Jakie macie formy promocji, czy siła mediów społecznościowych faktycznie się sprawdza? Inwestujecie czas, pieniądze i pracę w inne formaty i reklamy Waszego przedsięwzięcia?

Promujemy się wielokanałowo. Oczywiście social media odgrywa bardzo ważną rolę w naszej strategii, ale radio, kino czy przeróżne kooperacje z wieloma partnerami to także część naszej drogi do sukcesu. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, startowaliśmy ze Sneaker TV, które bez wątpienia będzie bardzo ważnym źródłem pozyskania nowych konsumentów. Oprócz tego niebawem wypuścimy reklamę, zapowiadającą Warsaw Sneaker Market Vol. 3. Tak jak w zeszłym roku, przygotowaliśmy promo klip, który reprezentuje nasz główny przekaz: Dobre buty – dobre życie!

Jakie macie plany na najbliższy powiedzmy rok, może dwa lata?

Chcemy kontynuować stopniowy rozwój naszego wydarzenia. Myślimy o tym, aby Warsaw Sneaker Market odbywało się częściej. Sneaker TV, ze względu na dynamiczny wzrost tego formatu w Internecie, to także projekt, który chcemy rozwijać. Ponownie startujemy z czymś jako pierwsi i to napawa nas wielką dumą. Zaraz po WSM Vol. 3 ujrzycie, co dla Was przygotowujemy. Rozmawiamy z wieloma potencjalnymi partnerami, póki co tylko tyle możemy zdradzić :)

Luźne pytanie na koniec, jakie buty są w Waszym TOP3…

Maciej: u mnie zmienia się to, co chwila. Aktualnie najchętniej wychodzę w Vans Era x Wtaps Bones Burgundy, Adidas Tubular Moc Runner ‘Tonal Pack’ oraz Nike Air Huarache Black.

Marcel: krótko: Asics x Ronnie Fieg Salomon Toes, Air Jordan 6 Infrared oraz Supra Skytop IV.

Jakub: jakbyś zapytał o TOP10 miałbym mniej problemów, ale po głębszym zastanowieniu TOP3 wygląda następująco: Puma x Sneaker Freaker Blaze of Glory Black Beast, Y-3 Qasa High Triple Black oraz Air Jordan 1 Shadow.

Parę słów od Was do czytelników The Illest…

Dołączajcie do wydarzenia, rejestrujcie się i przyjdźcie na Warsaw Sneaker Market! The Illest wspiera nas od samego początku, nie bez powodu. Pamiętajcie, że Wy także tworzycie Warsaw Sneaker Market. Spotkajmy się 13 czerwca w Pin Up Studio w Warszawie – od ludzi dla ludzi! Tworzymy nową Polskę, z której chcemy być dumni. Jesteśmy tego zdania, że albo robimy coś dobrze od początku do końca albo nie robimy tego wcale. Najważniejsza jest jakość i Wy też zwracajcie na to uwagę. Stwórzmy razem coś niepowtarzalnego!