- Reklama -NikeNike
Strona głównaBiznesadidas sprzedał markę Reebok za kwotę 2,5 miliarda dolarów!

adidas sprzedał markę Reebok za kwotę 2,5 miliarda dolarów!

Niemiecki gigant adidas sprzedał markę Reebok za kwotę 2,5 miliarda dolarów! Po miesiącach negocjacji i prawie zerwanych negocjacjach, nowym właścicielem brytyjskiego brandu została firma Authentic Brands Group. 

A kim jest nowy właściciel marki Reebok? ABG to szybko rozwijająca się firma licencyjna. W jej portfolio znajdziemy między innymi Volcom, Forever 21, Barneys New York, Brooks Brothers i Nine West. Jest również właścicielem Sports Illustrated.

Brand spod znaku Trzech Pasków kupił brytyjską markę w 2006 roku za cenę 3,8 miliarda dolarów. W lutym bieżącego roku ogłosił, że sprzedaje markę i czekał na propozycje. Wszystko to przez to, że przez lata nieudolnie walczył o zwiększenie sprzedaży i podniesienie wartości brandu. Reebok od dawna pozostawał w cieniu swojej firmy macierzystej i od zawsze był słabszym graczem.

„Reebok był cenioną częścią Adidasa i jesteśmy wdzięczni za wkład, jaki marka i stojący za nią zespół wnieśli do naszej firmy” – skomentował Kasper Rorsted, dyrektor generalny Adidas AG. „Wierzymy, że dzięki tej zmianie właściciela marka Reebok będzie miała dobrą pozycję do długoterminowego sukcesu.”

Wartość transakcji, w której adidas sprzedaje Reeboka firmie Authentic Brands Group została ustawiona na poziomie 2,1 miliarda euro, czyli około 2,5 miliarda dolarów.

adidas zamierza podzielić się większością wpływów pieniężnych otrzymanych po zamknięciu ze swoimi akcjonariuszami.

Co ciekawe, cena na którą obie strony się zgodziły jest zaskakująco wysoko, zdecydowanie wyższa niż prognozowali analitycy i znawcy rynku.

Authentic Brands Jamie Salter
Jamie Salter – Authentic Brands

Do sprzedaży ma dojść w pierwszym kwartale 2022 roku. Większość transakcji zostanie opłacona gotówką z góry. Pozostałą część stanowią opłaty odroczone i opłaty warunkowe.

„To ważny kamień milowy dla ABG i jesteśmy zobowiązani do zachowania integralności, innowacyjności i wartości Reeboka – w tym jego obecności w sklepach stacjonarnych” – powiedział Jamie Salter, założyciel, prezes i dyrektor generalny ABG. „Nie możemy się doczekać ścisłej współpracy z zespołem Reebok, aby budować na sukcesie marki”.

Ten post może zawierać linki afiliacyjne.

- Reklama -Nike
- Reklama -NIke

ZOBACZ NASTĘPNE NEWSY: