- Reklama -NikeNike
Strona głównaBiznesJuż niedługo chińska marka Anta może być warta więcej niż adidas!

Już niedługo chińska marka Anta może być warta więcej niż adidas!

Jeszcze kilka lat temu ekscytowaliśmy się tekstem 'adidas Jumps Over Jumpman’, ale okazuje się, że rynek odzieży i butów sportowych myśli trochę inaczej. Nadchodzące sezony mogą namieszać, ponieważ jest duża szansa na to, że chińska marka Anta może być warta więcej niż adidas!

Wycena rynkowa chińskiego giganta odzieży sportowej może wkrótce przewyższyć wycenę Trzech Pasków. Niech Was to nie zmyli. adidas ma oczywiście znacząco wyższą sprzedaż niż reprezentanci Azji – 23,5 mld USD w porównaniu do 5,5 mld USD (za rok 2020), ale kapitalizacja rynkowa tej ostatniej firmy w coraz szybszym tempie dogania niemieckiego konkurenta.

W ostatnim roku adidas urósł do poziomu 74 miliardów, a to dzięki wzrostowi o 39%. Jednak taki przyrost wartości ma się blado do wzrostu marki Anta, której wartość poszybowała w górę aż o 157 procent, osiągając poziom 64 miliardów dolarów.

Według zapowiedzi wartość chińskiej marki sportowej będzie rosła w najbliższych latach, a to za sprawą tamtejszego rynku. Mieszkańcy Chin preferują swoje własne marki nad tymi przychodzącymi z Ameryki czy Europy. Zresztą rynek chiński jest bardzo mocny, bo w 2020 r. był wart 46 mld USD i stanowił 16 procent całej sprzedaży na całym świecie. Eksperci z HSBC spodziewają się, że do 2025 r. tamtejszy rynek wzrośnie do 93 mld USD, co oznacza, że ​​będzie reprezentował 21 procent globalnej sprzedaży.

Ten post może zawierać linki afiliacyjne.

- Reklama -Nike
- Reklama -NIke

ZOBACZ NASTĘPNE NEWSY: