Aplikacja na smartfony Nike Sneakrs wystartowała bodajże w 2015 roku w Stanach, a w ostatnich tygodniach również w Europie o czym pisałem jakiś czas temu. Dzięki niej łatwiej i szybciej możemy kupić najciekawsze sneakersowe premiery i co najważniejsze – blokuje wszelkiego rodzaju boty.
Podczas mojej wizyty w siedzibie Nike w Holandii opowiadano nam, że to będzie coś większego, że to dopiero początek. Zwykłe zakupy przez apkę Nike Sneakrs to jedno, ale Nike chce zrobić z tego mega dobry produkt, który skupi wokół niego całą społeczność. Powoli wszystkie elementy i aspekty układają się w jedną wielką całość. W 2016 roku Nike wykupiło ekipę/start up – Virgin Mega i stworzyła dla nich studio w Nowym Jorku. Dwunastoosobowym team działający pod nazwą s23NYC pracuje w pocie czoła by zmienić kulturę i sposób kupowania butów! Chcą z tego zrobić mega ciekawe, interesujące i angażujące doświadczenie. Powstały już nawet dodatkowe komponenty – SNKRS Stash, Shock Drop oraz SNKRS AR Camera (Augmented Reality).
Wszystko zaczęło się w Stanach w styczniu bieżącego roku. Żeby kupić najnowsze wydanie butów Nike Foamposite “Royal” trzeba było skorzystać z wirtualnej kart zdrapki. Następnie premiera mega limitowanych Don C x Air Jordan 2 odbyła się dzięki geo targetowaniu i polowaniu na buty na terenie Los Angeles (czyli tak zwane SNKRS Stash). Następna premiera butów “Momofuku” SB Dunk polegała na tym, ze trzeba było znaleźć kształt butów w gifie, następnie otwierała się kamera i trzeba było nakierować na menu Momofku i dopiero wtedy można było kupić buty!
A co z Europą? Ano właśnie w tym tygodniu była możliwość zakupu bardzo pożądanych i limitowanych Off-White x Nike Air Force 1 Low. W trzech miastach na świecie NYC, Chicago oraz Berlinie pojawiły się sekretne miejsca i ciężarówki, które musiałeś namierzyć dzięki apce Nike Sneakrs i wtedy dopiero zakupić parę dla siebie!
Trzeba przyznać, że przekroczyli granicę, do której konkurencja się nawet nie zbliżyła!