Zmian na stanowiskach dyrektorów kreatywnych ciąg dalszy. Właśnie ogłoszono, że duet Benjamin Huseby oraz Serhat Işık odpowiedzialny za sukces swojej marki GmbH, został mianowany do objęcia stanowiska dyrektorów kreatywnych w Trussardi.
Wspomniana wyżej dwójka przez ostatnie pięć lat ciężko pracowała nad rozwojem małej niszowej marki z Berlina, która przeobraziła się w pełnoprawny brand, z którym należy się liczyć.
Jesteśmy niesamowicie ciekawi efektów ich prac, ponieważ profil niemieckiej marki z Berlina jest wyraźnie zakorzeniony w undergroundowej kulturze klubowej, zawierającej mnóstwo bodyconów, winylu i eksperymentalnych cięć.
Jak obaj napisali na swoich kontach na Instagramie, duet chce wprowadzić pewną filozofię GmbH do Trussardi. Powiedzieli:
„Dzięki firmie GmbH pomogliśmy w umieszczeniu tematów inkluzywności i odpowiedzialności na czele dyskursu modowego. Nasza wizja odrodzenia domu Trussardi będzie oparta na tych właśnie wartościach.”
Włoski dom Trussardi został założony w 1911 roku i rozpoczął swoją działalność jako wytwórnia rękawiczek skórzanych. Zmiana profilu dzielności, a raczej jego rozszerzenie nastąpiło w latach ’70. To właśnie wtedy Nicola Trussardi przejął obowiązki swojego wuja. W ostatnich latach domem kierowała Gaia Trussardi, która kierowała kreatywną stroną od 2011 do 2018 roku, jednocześnie odmładzając markę.
W oświadczeniu opublikowanym przez WWD duet dodał:
„Trussardi ma rodowód i ogromny niewykorzystany potencjał. Przyciągnęła nas możliwość budowy domu od nowa.”
Natomiast dyrektor generalny Trussardi Sebastiana Suhla powiedział:
„Serhat i Benjamin wnoszą do Trussardi charakterystyczną i potężną wizję… Wraz z zespołem jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy wyruszyć z nimi w tę podróż, mając na celu sprowadzenie współczesnego i odpowiedzialnego stylu życia na rynku.”
Benjamin Huseby oraz Serhat Işık pierwszą kolekcję Trussardi wypuszczą w 2022 roku.