- Reklama -NIke Black FridayNIke Black Friday

Daniel Lee nowym dyrektorem kreatywnym Burberry

Świat mody obiegła dziś informacja, że Riccardo Tisci przestaje pełnić rolę dyrektora kreatywnego marki Burberry. W jego stanowisko został mianowany Daniel Lee, były dyrektor kreatywny Bottega Veneta.

„Mam zaszczyt dołączyć do Burberry jako dyrektor kreatywny. Wraz z zespołem napiszemy ekscytujący następny rozdział dla tej legendarnej brytyjskiej marki, kontynuując jej historyczne dziedzictwo i korzystając ze spuścizny Riccardo.”

„Jestem bardzo podekscytowany powrotem do Londynu, miasta, które jest mistrzem pionierskiej kreatywności i które nadal mnie inspiruje.” – mówi Daniel Lee

Lee pracował wcześniej w takich domach mody jak Maison Margiela, Celine, Balenciaga i Donna Karan, a najbardziej znany jest ze swojego czasu w Bottega Veneta. Z tym ostatnim święcił sukcesy dzięki linii akcesoriów, dzięki którym marka powróciła na światło dzienne.

„Cieszę się, że Daniel dołącza do Burberry jako nasz nowy dyrektor kreatywny. Daniel to wyjątkowy talent o wyjątkowym zrozumieniu współczesnego konsumenta rynku luksusowego i mający na swoim koncie duży sukces komercyjny, a jego nominacja wzmacnia ambicje, jakie mamy wobec Burberry.”

„Jestem podekscytowany bliską współpracą z nim i jestem przekonany, że będzie miał wpływ, do którego dążymy w następnej fazie, wspierany przez nasze utalentowane i doświadczone zespoły.” – Jonathan Akeroyd, dyrektor generalny.

daniel lee

Daniel Lee dołączy do domu mody już 3 października i będzie raportował do nowego dyrektora generalnego firmy, Jonathana Akeroyda. Jego pierwsza kolekcja zostanie zaprezentowana na Londyńskim Tygodniu Mody w lutym 2023 r., co za tym idzie, najnowsza kolekcja marki autorstwa Riccardo na wiosnę/lato 2023 będzie jego ostatnią. Projektant oficjalnie opuści firmę pod koniec tego miesiąca.

„Burberry to wyjątkowe miejsce z magiczną przeszłością i bardzo obiecującą przyszłością. Rozdział, który zostałem poproszony o napisanie w swojej długiej historii, jest tym, z którego jestem niesamowicie dumny i który postanowiłem, że zakończy się moim nadchodzącym pokazem.

Rozwijałem się, aby kontynuować dziedzictwo innowacji i konsekwentnie opowiadałem się za kreatywnością i różnorodnością, aby zawsze pchać Burberry do przodu. Chcę podziękować moim zespołom, dawnym i obecnym, oraz armii współpracowników i przyjaciół, którzy pomogli mi napisać rozdział, który mam nadzieję pozostanie w Burberry na wiele lat. – oświadcza Riccardo Tisci.

- Reklama -NIke Black FridayNIke Black Friday

ZOBACZ NASTĘPNE NEWSY: