Marka Maison Kitsune wyznaczyła właśnie brytyjskiego projektanta Marcusa Claytona na swojego dyrektora kreatywnego.
Podczas swojej kariery Clayton zjadł zęby w markach tak różnych, jak Louis Vuitton, Jean-Paul Gaultier, Alexander Wang i Givenchy Riccardo Tisci, zanim osiadł w Fenty. W ostatnich sezonach zaprojektował również kilka kolekcji dla Kitsune, ale były to jedynie gościnne przedsięwzięcia.
Założone w 2002 roku przez Gildasa Loaëca i Masaya Kuroki, Kitsuné stało się wytwórnią muzyczną, wyspecjalizowaną siecią kawiarni i marką modową z ponad 39 fizycznymi lokalizacjami na całym świecie.
Marcus Clayton pracuje obecnie nad nadchodzącą kolekcją marki na jesień/zimę 2022, a to dopiero początek. Jego kreatywny umysł wyniesie się na wyżyny dopiero przy sezonie wiosna / lato 2023, ponieważ kolekcja Maison Kitsune zadebiutuje w czerwcu podczas paryskiego tygodnia mody.
„Moje najlepsze doświadczenia to takie, w których ludzie z nazwiskami na drzwiach nadal są zaangażowani w firmę. To staje się czymś bardziej wyjątkowym niż praca z morzem menedżerów” – mówi Clayton w wywiadzie dla Business of Fashion.
Przejmie on stery po Yuni Ahn, pierwszej dyrektor kreatywnej wspomnianej marki, która na początku 2020 roku ogłosiła, że po trzech sezonach odchodzi z paryskiej firmy.