Kenzo Takada, japoński projektant i założyciel marki modowej KENZO, zmarł w wyniku komplikacji związanych z COVID-19. Ikona mody zmarła w American Hospital w Neuilly-sur-Seine we Francji, jak donosi The Business of Fashion. Miał 81 lat.
Urodzony w Himeji w Japonii Takada był pierwszym japońskim projektantem, który zyskał rozgłos w Paryżu. Po ukończeniu Bunka College of Fashion pionier mody przeniósł się do Francji w latach sześćdziesiątych. Zadebiutował w 1970 roku, otwierając swój paryski butik Jungle Jap.
„Kenzo Takada od lat siedemdziesiątych wnosił do mody ton poetyckiej lekkości i słodkiej wolności, którymi zainspirował wielu projektantów” – powiedział Bernard Arnault, prezes i dyrektor generalny LVMH. „Dom, który założył, Kenzo, wciąż eksploruje jego wizję. Bardzo mi przykro, gdy dowiaduję się o jego śmierci i wyrażam szczere współczucie dla jego rodziny i przyjaciół ”.
Kenzo Takada był mistrzem kolorów i odważnych wzorów, które z miejsca rzucały się w oczy. Japoński projektant swoją linię męskiej odzieży uruchomił w 1983 roku. Jego marka KENZO została kupiona przez konglomerat LVMH w 1993 roku. Po przejęciu marki odszedł z mody w 1999 roku. Na początku tego roku Takada wprowadził na rynek K-3, luksusową markę artykułów gospodarstwa domowego.
„Z wielkim smutkiem dowiedziałem się o śmierci pana Kenzo Takady” – dodaje Felipe Oliveira Baptista, niedawno mianowany i nowy dyrektor kreatywny Kenzo. „Jego niesamowita energia, dobroć, talent i uśmiech były zaraźliwe. Jego duch będzie żył wiecznie”.