- Reklama -NikeNike

Nike dzięki przejęciu RTFKT robi kolejny krok w stronę Metaverse

Firma NIKE, Inc. ogłosiła właśnie przejęcie RTFKT, wiodącej firmy, która wykorzystuje najnowocześniejsze innowacje, aby dostarczać przedmioty kolekcjonerskie nowej generacji do świata Metaverse.

Posunięcie to opiera się na strategii Nike, aby rozszerzyć swoje wpływy w Metaverse za pomocą wirtualnych sneakersów. Na początku tego roku firma Nike złożyła siedem wniosków dotyczących znaków towarowych związanych z jej strategią, jakim jest tworzenie i sprzedaż wirtualnych butów i odzieży.

„Przejęcie to jest kolejnym krokiem, który przyspiesza cyfrową transformację Nike i pozwala nam służyć sportowcom i twórcom na styku sportu, kreatywności, gier i kultury” — mówi John Donahoe, prezes i dyrektor generalny NIKE, Inc. i po chwili dodaje:

Nabyliśmy bardzo utalentowany zespół twórców z autentyczną i obeznaną marką. Naszym planem jest inwestowanie w markę RTFKT, służenie i rozwijanie ich innowacyjnej i kreatywnej społeczności oraz poszerzanie cyfrowego śladu i możliwości Nike”.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez RTFKT Studios (@rtfktstudios)

Założona w 2020 roku przez Benoita Pagotto, Chrisa Le i Stevena Vasileva, RTFKT jest pionierską i innowacyjną marką, która na nowo definiuje granice wartości fizycznej i cyfrowej, aby służyć szerokiej społeczności twórców. Ten oddany zespół wykorzystuje najnowsze silniki gier, NFT, uwierzytelnianie blockchain i rozszerzoną rzeczywistość, aby tworzyć jedyne w swoim rodzaju wirtualne sneakersy, produkty i doświadczenia.

RTFKT — która współpracuje z artystami cyfrowymi — jakiś czas temu wydało sneakersy NFT, które sprzedali w kwocie 3,1 miliona dolarów i to w około 7 minut.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez RTFKT Studios (@rtfktstudios)

„To wyjątkowa okazja do zbudowania brandu RTFKT i cieszymy się, że możemy czerpać korzyści z fundamentalnej siły i wiedzy Nike, aby budować społeczności, które kochamy” – mówi Benoit Pagotto, jeden ze współzałożycieli RTFKT.

„Nike jest jedyną marką na świecie, która podziela głęboką pasję, którą wszyscy mamy do innowacji, kreatywności i społeczności. Cieszymy się, że możemy rozwijać nasz brand, który został w pełni ukształtowana w Metaverse”.

Warunki umowy na linii Nike x RTFKT nie zostało ujawnione.

Kilka miesięcy temu amerykańska firma weszła we współpracę z platformą gier wideo Roblox, aby uruchomić „Nikeland”. Chodzi o cyfrowy świat, w którym fani Nike mogą grać w gry, łączyć się i ubierać swoje awatary w wirtualną odzież za pośrednictwem cyfrowego salonu wystawowego, który obejmuje produkty takie jak Air Force 1 i Nike Blazer .

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez RTFKT Studios (@rtfktstudios)

Czyżby to była swego rodzaju odpowiedź na wejście we współpracę adidasa i Bored Ape Yacht Club?

Ten post może zawierać linki afiliacyjne.

- Reklama -NikeNike

ZOBACZ NASTĘPNE NEWSY: