- Reklama -Wyprzedaz Nike
- Reklama -Wyprzedaz Nike
Strona głównaLifestyleTechnologiaPomimo rosnącej bazy abonentów Spotify nadal nie przynosi dochodu

Pomimo rosnącej bazy abonentów Spotify nadal nie przynosi dochodu

W swoim raporcie finansowym za IV kwartał 2020 r. Spotify ujawniło, że pomimo wzrostu liczby płatnych abonentów w zeszłym roku, firma nadal traci pieniądze.

Jak donosi The Wall Street Journal streamingowy gigant na koniec zeszłego roku miał 155 milionów płatnych subskrybentów. Co ciekawe, baza rok do roku wzrosła o 24 procent. Niestety, ale zwiększone wydatki związane z przechwytywanie rynku podcastów oraz tworzenie własnych projektów, sprawiły że firma nadal wydaje więcej, niż zarabia.

Kolejną ciekawostką jest fakt, że liczba aktywnych użytkowników (płatnych i darmowych) korzystających ze Spotify wynosiła 345 miliony i była większa niż rok wcześniej aż o 27 procent.

WSJ informuje jednocześnie, że średni przychód na użytkownika Spotify spadł o 8 procent. Szwedzki gigant stracił częściowo pieniądze z powodu własnej decyzji o przyciągnięciu nowych użytkowników, oferując bezpłatny okres próbny (często przedłużany w celu utrzymania świeżych userów na dłużej) i zniżki dla konsumentów w Indiach, Rosji i innych nowych rynkach.

- Reklama -Wyprzedaz Nike
- Reklama -Wyprzedaz Nike
- Reklama -Wyprzedaz Nike
- Reklama -Wyprzedaz Nike

ZOBACZ NASTĘPNE NEWSY: