Z okazji 40-tej rocznicy Stone Island współpracuje z OMA/AMO, aby zrewolucjonizować charakter swoich sklepów. To przedsięwzięcie zmierza ku stworzeniu punktów odniesienia, centrów dla swoich społeczności, przestrzeni wykraczających poza działania handlowe. Ma ono na celu doświadczenie bogactwa badań nad marką i eksperymentów dotyczących projektowania i manipulacji produktami, aby dzielić się doświadczeniami oraz kontaktować się z fanami.
Nowy koncept sklepu OMA/AMO obejmuje przestrzenie przypominające ołtarze, podkreślające oddanie włoskiej marki technologii i rozwojowi, podzielane przez jego zwolenników. Nisze na archiwalne elementy i prototypy – wyniki wieloletnich eksperymentów w laboratorium Stone Island w ich siedzibie w Ravarino – pokazują przeszłe myślenie i przyszłe ambicje dotyczące projektowania produktów.
Poza godzinami otwarcia sklepu w przestrzeni odbywać się będą publiczne prezentacje, salony, warsztaty i prywatne imprezy. Sklepy stanowią bazę dla obecnych i nowych klientów, uzupełniając obecność marki w Internecie.
Dyrektor kreatywny Stone Island i prezes Carlo Rivetti:
„Stone Island i OMA/AMO podzielają wartości innowacji, funkcjonalności i pasji. Bardzo się cieszę, że mogę rozpocząć to ważne partnerstwo, nowe wizualne podejście do naszych sklepów, aby przemawiać do naszych społeczności”.
Nowy koncept debiutuje w nowej, 180-metrowej powierzchni handlowej Stone Island w Chicago, która została otwarta 20 października 2022 roku. Kolejne mają się otworzyć w Seulu, Monachium i Sztokholmie.
Dyrektor AMO Samir Bantal:
„Badania i innowacje są podstawą Stone Island. Przestrzeń, materialność i program sklepów stanowią podstawę etosu marki i wzmacniają poczucie przynależności do społeczności ludzi o podobnych poglądach”.
Nowy koncept został zaprojektowany przez Samira Bantala, z Natalie Konopelski, Giulio Margheri i Mateuszem Kierczem.
STONE ISLAND CHICAGO
48 East Oak Street
60611 Chicago, Illinois