- Reklama -Samsung
Strona główna Artykuły Listy Oto 6 skaterów Supreme, którzy stworzyli własne firmy

Oto 6 skaterów Supreme, którzy stworzyli własne firmy

Nowojorski brand Supreme stał się światową ikoną streetwearu, a zapracował na to miano swoją konsekwencją, formą dystrybucji opartą na limitowanych dropach oraz otoczką zbudowaną przy współpracy z nowojorskimi skaterami.

Ich pozycja i zdobyty szacunek sprawił, że każdy chciał dla nich pracować. Tak samo jak każdy chciał jeździć w ich skate teamie. No, ale nie oszukujmy się, nic nie trwa wiecznie, a z czasem drogi się rozchodzą, a dana osoba robi kolejny krok w swojej karierze.

Jakiś czas temu napisaliśmy artykuł z listą pracowników Supreme, którzy wystartowali ze swoimi biznesami. Idąc za ciosem tym razem postanowiliśmy przedstawić Wam listę skaterów Supreme, którzy również postanowili stworzyć swoje własne firmy.

Fucking Awesome Jason Dill

Fucking Awesome / Jason Dill

Jason Dill to jedna z tych postaci, której nie trzeba nikomu przedstawiać. Skater, przyjaciel Supreme od wielu lat, a także model w ich edytorialach i lookbookach. Pojawił się również w pierwszym materiale video Supreme od 20 lat, który został zatytułowany „cherry”.

Brand Fucking Awesome powstał z inicjatywy Jasona Dilla i cenionego fotografa Mike’a Piscitelli, a jej początki datuje się na wczesne lata ’00. FA zyskało reputację dzięki eleganckiemu wyczuciu wulgarności i szalonym kampaniom reklamowym.


hockey jason dill

Hockey / Jason Dill

Raz jeszcze wracamy do Jasona Dilla, który połączył siły z innym legendą skateboardingu, Anthonym Van Engelenem. W wspólnie w 2015 roku stworzyli markę zorientowaną na skateboarding. Chodzi oczywiście o Hockey, które oprócz samych skatekboardowych decków wypuszcza również własną odzież.

Dlaczego wybrali nazwę „Hockey”? AVE wyjaśnia to jasno i prosto: „To trochę brutalne, trochę jak hokej”.


After Midnight Akira Mowatt

After Midnight / Akira Mowatt

Akira Mowatt to pół Jamajczyk i pół Japończyk, a do 12 roku życia dorastał na Okinawie. Mowatt był skaterem w oryginalnym składzie Supreme w latach 90-tych, a następnie reprezentował Zoo York, UXA i Vehicle Skateboards.

W 2009 roku Mowatt był tak pochłonięty nowojorską kulturą uliczną i skateboardową, że założył własną wytwórnię AM (After Midnight). Marka w głównej mierze skupiała się na t-shirtach limitowanych do ilości 100 sztuk. Obecnie poszerzyła swoją ofertę o między innymi bluzy i czapki, które są hołdem dla kultury ulicznej lat 90-tych.


Paradise Sean Pablo

Paradise / Sean Pablo

Sean Pablo jest najmłodszy z tego grona. Mogliście go zobaczyć we wspominanym video „cherry” od Surpeme. Jeśli obserwujecie nasz magazyn z uwagą to skojarzyć go ponadto z kilku lookbooków i edytoriali nowojorskiej marki. Oczywiście wcielał się tam w rolę modela.

Chłopak jest na tyle kreatywny, że postanowił uruchomić swój własny brand. Obecnie firma znana jest pod nazwą PARADISE, a wcześniej jako Palisades Paradise. Sean w swoje marce łączy religijną ikonografię i skateboardowi estetykę. Niestety nie wypłynął z nią na tak szerokie wody, jak można było się spodziewać po jego rozpoznawalności.


Thames Blondey McCoy

Thames / Blondey McCoy

Blondey McCoy zanim jeździł dla Palace, spędził trochę czasu w teamie Supreme z takimi gwiazdami jak Jason Dill i Lucien Clarke.

Blondey rozpoczął swoję przygodę z Thames poprzez rozklejanie wlep z nazwą brandu, gdzieś w okolicach 14 roku życia. Marka została nazwana na cześć słynnej rzeki, która płynie przez stolicę Anglii.

W 2015 roku, po trzech latach spędzonych na produkcji własnych małych serii ubrań i naklejek, Blondey zwerbował założycieli Palace Garetha Skewisa i Tanju jako partnerów, którzy mieli mu pomóc w rozwoju Thames.

W 2019 roku Blondey odszedł z Palace i tym samym skończył się również drugi rozdział w historii jego własnego brandu. Po wielu przygodach marka jest obecnie w swojej trzeciej fazie i przyjęła nazwę THAMES MMXX.


Bianca Chandon Alex Olson

Bianca Chandon / Call Me 917 / Alex Olson

Chociaż Alexa Olsona możecie kojarzyć głównie ze skateboardingu to stoi on również za studiem Bianca Chandon i marką skupioną wokół skateboardingu – Call Me 917.

Podobnie jak wspomniany wyżej Jason Dill, tak i Olson pojawił się w video „cherry”. Jest również synem legendarnego skatera – Steve’a Olsona.

Bianca Chandon wystartowało w 2014 roku. Nazwa pochodzi od kultowego wizerunku Bianki Jagger jadącej na białym koniu po Studio 54 oraz Oliviera Chandona, kierowcy wyścigowego. Marka swobodnie porusza się pomiędzy propozycjami dla skaterów a bardziej ekskluzywnymi elementami. Linia w swojej kolekcji umieszczała również odzież wierzchnią z wyższej półki, taką jak parki typu fishtail.

Z kolei Call Me 917 jest bardziej zorientowana na skateboarding i pozostaje wierna swoim kulturowym korzeniom. Brand koncentruje się na solidnych podstawach i artystycznych deckach dla sponsorowanych riderów.


Krooked Gonz

Krooked / Mark GONZ Gonzales

Mark „GONZ” Gonzales był i jest kluczową postacią w skateboardingu i ewolucji Supreme. Jest na tyle kreatywny, że jego „artystyczne” dzieła pojawiały się również w ich kolekcjach, a sam napis SUPREAM to już klasyk.

W 2002 roku wypuścił Krooked w ramach Deluxe Distribution, które w swoim logo mają… zaspane oczy. Po grafikach od razu widać rękę Gonza, który jest dyrektorem kreatywnym i odpowiada za większość wzorów umieszczonych na deskach czy ubraniach.


Jak to mawiał legendarny Gary Warnett aka Gwarizm – show love and drop knowledge! 

Jeśli spodobał Ci się artykuł to byłoby super, gdybyś udostępnił go na Facebooku, forum czy grupie związanej ze sneakersami. Podziel się dobrą wiedzą i czymś ciekawym. Może to kogoś zainteresuje i wciągnie się w naszą tematykę. Zawsze to coś więcej niż kolejny post typu: jaki będzie na tym resell.

Dzięki!

- Reklama -Nike Blazer
- Reklama -Samsung
- Reklama -Samsung

ZOBACZ NASTĘPNE ARTYKUŁY:

Continue to the category