Wszyscy już pewnie wytrzeźwieli, każdy ma co wspominać z Sylwestra, a ja mogę powspominać to co właśnie minęło, czyli 5 miesięcy istnienia The Illest. Strona powstała całkiem niedawno – 30 lipca 2011, tak na prawdę jeszcze raczkuje, choć patrząc po statystykach można powiedzieć, że raczej biegnie w eliminacjach na olimpiadę. Strona wygląda w 90% tak jak sobie to założyłem w fazie jej tworzenia, jest schludna, czysta i bez zbędnych bajerów, po prostu postawiłem na przejrzystość. Z tego jestem zadowolony, jak również z tego, że w czasie jej funkcjonowania dochodziły nowe działy, funkcjonalne pomysły, ale wiązało się to też z tym, że z części rzeczy musiałem zrezygnować, bo po prostu były kiepskie lub nie cieszyły się zainteresowaniem.
Na pewno nie jest to też koniec pracy, są jeszcze rzeczy które chciałbym zmienić/poprawić, ale pierw muszę się w tym ogarnąć, bo nie jestem z zawodu programistą, twórcą stron www itp. Cześć zmian możecie zobaczyć od dziś, doszły małe ikony i odnośniki do wpisów podobnych do tego, który aktualnie się czyta, doszła też możliwość komentowania za pomocą facebooka, co chciała spora ilość osób (jakby coś nie jeździło to proszę zgłaszajcie od razu).
Na początku funkcjonowania strony postawiłem na same newsy ze świata mody miejskiej i tematyki związanej z butami, z czasem stwierdziłem, że przydałaby się jakaś odskocznia od tego i dlatego pojawiały się (i będą pojawiać się nadal) wpisy związane z designem, architekturą czy fotografią. Mam nadzieję, że coś z tego Was zainteresowało i będziecie częściej zaglądać w tego rodzaju wpisy.
Po miesiącu czy dwóch postanowiłem wrzucić też dwa ciekawe działy: artykuły i wywiady, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Musicie mi jednak wybaczyć ich jakość, składnię czy ich wielkość, robię to pierwszy raz, nie byłem nigdy elokwentny, nie studiowałem dziennikarstwa, ale mam nadzieję że kolejne wywiady czy artykuły będą lepsze i ciekawsze niż te poprzednie. Oczywiście jestem otwarty na Wasze pomysły, tematykę czy wręcz na Wasze wpisy, każdy może podesłać coś ciekawego i jeśli okaże się to odpowiednio dobre to wrzucimy na stronę.
Jeśli chodzi dział ze sklepami stacjonarnymi czy internetowymi to obiecuję, że nowe sklepy będziemy dodawać odpowiednio często, tak żeby baza była największą i najlepszą w polskim internecie. Wasza pomoc w tej kwestii będzie równie przydatna jak przy wcześniej wspomnianych sprawach związanych z wyglądem i funkcjonalnością, czy artykułami i wywiadami.
O nowych pomysłach nie będę raczej wspominał, bo nie lubię obiecywać i z czegoś się nie wywiązać, nie ze względu na lenistwo czy opieszałość, a ze względu na brak możliwości finansowych, logistycznych czy technicznych. No i nie wspomnę, bo konkurencja nie śpi, czasami lepiej kogoś zaskoczyć niż dać mu wskazówkę… Ale mogę obiecać jedno, będę szedł cały czas do przodu i będzie tylko lepiej!
Na koniec roku uruchomiłem małą zabawę w „Najlepszy but 2011 roku”, można było wybrać to co się najbardziej podoba spośród 32 pozycji ustawionych losowo. Wiele osób potraktowało to „lajtowo” i świetnie, no ale jest też ta druga część która potraktowała to jak wybory prezydenta, albo co najmniej swojej przyszłej żony. Nie wiem skąd tyle zawiści w ludziach, zła i hejtowania przez internet, obwiniając nawet mnie za to, że ludzie wybierają tak czy inaczej, bo źle wylosowałem, że kiepsko wybrałem itp itd… Chciałbym przypomnieć, że była to tylko zabawa i proszę następnym razem skupić się na życiu w realu a nie hejtowaniu przez neta, a jak już to chociaż niech będzie konstruktywna krytyka… no ale na szczęście większość potraktowała to normalnie i wybrała Air Jordan III Blacj Cement butem 2011 roku!
Przechodzą na końcu do podsumowania bardziej statystycznego to jestem mega zadowolony jeśli chodzi o liczbę odsłon strony i liczby osób, która ją odwiedza. Mogę tylko wspomnieć, że dojście do obecnego poziomu zajęło mi zaledwie 4-5 miesięcy, a nie półtora roku, jak to miało miejsce przy stronie, przy której pracowałem poprzednio. Najważniejsze jest to, że nie stoimy w miejscu, z każdym miesiącem przyrost liczby osób odwiedzających, jak i samych odsłon rośnie w tempie 44% (miesiąc do miesiąca). Liczba fanów The Illest na facebooku nie jest może powalająca, ale cieszę się z niej bardzo, bo nie jest to liczba „zdobyta” przez konkursy, do których zgłaszają się przypadkowe osoby, które później i tak nie zaglądają do serwisu. Nie kolekcjonuję fanów, staram się docierać do osób, które faktycznie interesują się streetwearem, sneakersami i tematami pokrewnymi.
Na koniec przedstawię wpisy, które cieszyły się Waszym największym zainteresowaniem i mam nadzieję, że w 2012 roku rekordy zostaną pobite bez żadnego problemu.
Najchętniej czytany artykuł:
Air Max 1 – oryginały czy podróbki?
Wywiad, który przeczytało najwięcej osób:
Wywiadowczo: The Illest vs Urban Flavours
News (streetwear), który przeczytała największa liczba osób:
Lookbook Turbokolor – Jesień/Zima 2011
News (sneakers), który przeczytał największa liczba osób:
News (pozostałe kategorie), który przeczytał największa liczba osób: