Platformy Social Media takie jak Facebook czy Instagram już jakiś czas temu wprowadziły możliwość zakupu bezpośrednio z poziomu aplikacji czy serwisu. Teraz do tego grona ma dołączyć Google, które umożliwi dokonywanie zakupów poprzez video na Youtube.
Dyrektor generalny Sundar Pichai niedawno zasugerował, że ogrom filmów YouTube z rozpakowywaniem popularnych produktów może stać się okazją do ich zakupu / sprzedaży. Witryna wideo jest pełna popularnych kategorii, takich jak samouczki dotyczące makijażu i gotowania, w których twórcy reklamują na antenie komercyjne produkty.
Według pierwszych zapowiedzi amerykański gigant chce sprawić by serwis video stał się „głównym miejscem zakupowym” dla użytkowników internetu. Dodając jednocześnie, że twórcy treści video będą mogli używać własnego oprogramowania YouTube do śledzenia i oznaczania produktów przedstawionych w ich filmach.
Obecnie funkcja ta jest testowana na kilku kanałach i umożliwia widzom obejrzenie klipu, a następnie zakup produktów bezpośrednio z YouTube za pomocą narzędzi zakupowych generowanych i hostowanych przez Google. Obok tego testowana jest również integracja platformy Shopify Inc., z której na całym świecie korzysta ogromna liczba sklepów i prywatnych osób.
To, że Youtube będzie brał od tego prowizję lub procent od kwoty sprzedaży, jest oczywistą oczywistością. Niestety, ale na chwilę obecną nie podano jeszcze konkretnych szczegółów dotyczących rozliczeń pomiędzy twórcami a platformą.