- Reklama -NikeNike

A.P.C. sprzedało większościowy pakiet udziałów firmie L Catterton

Francuska marka A.P.C. zgodziła się sprzedać większościowy pakiet udziałów firmie inwestycyjnej L Catterton, tworząc strategiczne partnerstwo w celu rozwoju marki na arenie międzynarodowej.

Tym samym francuska marka założona przez Jean Touitou przestanie być niezależna po 36 lata dzielności. Marka była i jest rozpoznawalna na całym świecie dzięki swoim minimalistycznym krojom, subtelnemu stylowi i produkcji dżinsów z selvage denimu, surowego materiału, który dla projektanta i założyciela Touitou „może przetrwać trzy pokolenia”. Prostota wizerunku i trwałość odzieży to główne powody, dla których marka zdołała utrzymać niszową i lojalną bazę klientów przez ponad 30 lat.

Firma prowadzi obecnie 102 sklepy na całym świecie. Co ciekawe, 80% sprzedaży pochodzi z zagranicy, a 30% przychodu pochodzi z platform internetowych.

Jean i jego żona Judith Touitou, która jest dyrektorem artystycznym, będą nadal kierować francuską marką. Po zawarciu umowy CEO François-Cyrille de Rendering obejmie stanowisko prezesa, a obecny zastępca dyrektora generalnego Joël Sraer zostanie dyrektorem generalnym.

Dzięki partnerstwu „istnieje potencjał do rozwoju firmy A.P.C. z obecnych ponad 100 mln euro rocznych obrotów do ponad 300 mln euro w niedalekiej przyszłości” – donosi Vogue Business.

To nie jedyna taka forma inwestycji firmy L Catterton, która jest wspierana przez LVMH. Ponadto firma nawiązała ostatnio współpracę z innymi markami, takimi jak Etro, Birkenstock, Gentle Monster, Ganni i Savage x Fenty.

Ten post może zawierać linki afiliacyjne.

- Reklama -NikeNike

ZOBACZ NASTĘPNE NEWSY: