Na rynku dochodzi do niemałych przetasowań! Według raportów Bjørn Gulden, dotychczasowy CEO niemieckiej marki PUMA, rezygnuje ze swojego stanowiska i od nowego roku… ma przyjąć rolę CEO największego rywala, marki adidas.
O tym, że adidas szuka nowego dyrektora generalnego po niespodziewanej rezygnacji Rorsteda, pisaliśmy w połowie sierpnia. Jak się teraz okazuje, przekaże on pałeczkę Guldenowi, który zajmował najwyższe stanowisko u konkurenta od lipca 2013 roku. Smaczku tej niespodziewanej zamianie ról dodaje fakt, że marki Puma i adidas zostały założone przez dwóch skłóconych braci Dassler, i do dziś oba brandy są raczej konkurentami niż partnerami.
„Mój obecny kontrakt z Pumą wygasa [gru. 31] i po 9 latach zdecydowałem się nie przedłużać”, powiedział Gulden w oświadczeniu dla Footwear News.
„Spędziłem dziewięć wspaniałych lat z rodziną Puma i jestem bardzo dumny z tego, co wspólnie osiągnęliśmy”.
Pochodzący z Norwegii Bjørn Gulden ma ponad 20-letnie międzynarodowe doświadczenie w branży artykułów sportowych i obuwia. Przed rozpoczęciem pracy w marce PUMA Bjørn był dyrektorem generalnym duńskiej marki biżuteryjnej Pandora, dyrektorem zarządzającym największego europejskiego sprzedawcy obuwia Deichmann, starszym wiceprezesem ds. odzieży i akcesoriów w adidas w latach ’90 oraz zajmował różne stanowiska kierownicze w firmie odzieżowej Helly Hansen.
Co ciekawe, Bjørn był zawodowym piłkarzem i grał dla 1. FC Nürnberg w niemieckiej Bundeslidze oraz dla Bryne i Strømsgodset w norweskiej Premier League.
Nowym CEO Puma ma zostać Arne Freundt, ich obecny dyrektor handlowy (CCO – Chief Commercial Officer), który ma rozpocząć pracę na najwyższym stanowisku już od 1 stycznia 2023.