Kampowanie, czyli koczowanie godzinami w kolejkach po konkretną parę butów, jest częścią tej „gry” od lat. Największy jej gracz – Nike, zmienia jej zasady, najpierw kończy z premierami butów o północy, teraz ogłasza nowy system „Twitter RSVP” – ma on wyeliminować potrzebę kampowania, a co za tym idzie zamieszek i bójek przed sklepami.
RSVP – Repondez s’il vous plaît (dosłownie: proszę odpowiedzieć) (ang. please reply) czyli chcesz kupić buty musisz odpowiedzieć na „zaproszenie”. Będzie to polegało na tym, że dany sklep wypuszcza info na twitterze o premierze konkretnej pary, a klienci muszą wysłać do niego wiadomość (w ciągu 60 min od pojawienia się informacji) z danymi zakupu jak rozmiar czy model buta, sklep odsyła potwierdzenie rezerwacji. Następnie w dzień premiery klienci przychodzą po swoją parę butów, jak się nie pojawią buty przepadają i kto inny ma szansę na ich zakup.
Chce jednak Was uspokoić, takie zasady obowiązywać będą tylko w wybranych sklepach Nike w USA. Powiem Wam szczerze, że jestem mega ciekawy jak to wyjdzie i czy rzeczywiście usprawni to proces sprzedaży butów. Jak dla mnie lepszym rozwiązaniem byłoby po prostu wyprodukowanie 3 razy większej ilości butów, byłyby dostępne dla każdego i nie byłoby wtedy takich krzywych akcji jak zamieszki, mega wysokich ceny windowanych przez resellerów, czy nawet samego kampowania.