Nick Wakeman, założycielka i dyrektor kreatywna Studio Nicholson, w kolekcji na jesień 2024 stawia na tkaniny.
„Każdy może coś wystylizować, ale jak ubranie sprawia, że się czujesz?” – pyta retorycznie. To pytanie kierowało całym procesem twórczym. „Każda tkanina musiała mieć swoje unikalne właściwości. Czy jest gąbczasta, błyszcząca, teksturowana, hałaśliwa?” Wakeman czerpała inspiracje z lat 90., zwłaszcza z japońskich tkanin i stylów Comme des Garçons oraz Yohji Yamamoto.
Kampania, zrealizowana w Sztokholmie, wykorzystuje miejską teksturę, brutalistyczną architekturę i interesujące okna jako tło dla kolekcji. „Nie jesteśmy marką minimalistyczną. To doskonalenie klasyki i jej modernizacja” – podkreśla Wakeman. Kolekcja debiutuje również z linią skórzanych toreb, które idealnie dopełniają styl Studio Nicholson.
Kluczowym elementem ready-to-wear jest brytyjska, lekka wełna tropikalna, która jest odporna na zagniecenia i przewiewna. Idealnie nadaje się do tworzenia charakterystycznego, nieformalnego krawiectwa Studio Nicholson, w tym miękkich marynarek z naszywanymi kieszeniami i plisowanych spodni.
Kolekcja damska wyróżnia się sportowymi elementami z poliestru o gąbczastym wykończeniu, jak sweter Idro, spodnie Moura i dzianinowy Mata. Tkanina o strukturze lnianej, wyłącznie z Japonii, dodaje płynności ubraniom jak koszula Wilton, spodnie Dordoni i sukienka Barr.
Kolorystyka na jesień 2024 to m.in. granat, asfalt, czarny winogron, szara kość słoniowa i karmel.
Nowości z jesiennej kolekcji Studio Nicholson szukajcie w sklepie internetowym. Za zdjęcia do poniższego edytorialu odpowiadał Ben Beagent.