Niemiecka platforma sprzedażowa Zalando przejmuje większościowy pakiet udziałów w Highsnobiety, wpływowym globalnym magazynie modowym i lifestylowym.
Wiodąca internetowa platforma mody i lifestyle’u w Europie oraz światowy pionier nowej kultury luksusu, wspólnie ogłaszają 13 czerwca 2022 roku transakcję przejęcia pakietu większościowego.
Highsnobiety ma zachować niezależność redakcyjną, przy pełnej autonomii pracy agencji kreatywnych i niezmienionej strukturze zarządzania. Założyciel i dyrektor generalny David Fischer zachowuje mniejszościowy udział w firmie.
David Fischer, założyciel i dyrektor generalny Highsnobiety, komentuje:
„Highsnobiety opanował sztukę przekształcania historii w produkty, a produkty w historie. Jestem bardzo podekscytowany, że mogę wykorzystać nasze możliwości w zaangażowaniu Zalando w inspirację modą i wspólnie tworzyć na nowo przyszłość treści i handlu.
Cieszę się, że mogę wykorzystać niezrównane doświadczenie Zalando w skalowaniu platform e-commerce i przenieść moją pasję na wyższy poziom”.
Obie firmy połączą siły, aby być liderem w angażowaniu i inspirowaniu klientów. Będą wykorzystywać wzajemnie uzupełniające się mocne strony, łącząc znaczenie kulturowe i wiedzę Highsnobiety, autorytet w dziedzinie mody i doświadczenie w tworzeniu opowieści z siecią modową Zalando, know-how w zakresie e-commerce i możliwościami operacyjnymi.
David Schneider, założyciel i Co-CEO Zalando dodaje:
„Obie nasze firmy łączy pasja budowania silnych partnerstw z markami i umożliwiania markom inspirowania odbiorców swoimi produktami i historiami. Współpraca z Highsnobiety pozwoli nam znacznie szybciej zrealizować naszą ambicję oferowania naszym klientom najbardziej odpowiednich i angażujących, a także wygodnych doświadczeń zakupowych.
Jestem podekscytowany, widząc, jak nasza wspólna wizja się urzeczywistnia i wspólnie kształtujemy przyszłość treści modowych w handlu”.
Kontynuując niezależną działalność, Highsnobiety będzie pełnić rolę strategicznego i kreatywnego konsultanta, pomagając Zalando rozwijać nowe przestrzenie i formaty inspirowane inspiracją na swojej platformie.
Unikalne możliwości Highsnobiety wpłyną na ambicje Zalando, aby wpleść inspirujące doświadczenia w podróż klienta i stworzyć ekscytujące i angażujące środowisko internetowe zarówno dla konsumentów, jak i marek. Z kolei dołączenie do Grupy Zalando umożliwia Highsnobiety wykorzystanie wiedzy i zasobów Zalando do napędzania własnych możliwości e-commerce.