Światy streetwearu i motoryzacji w ostatnich dwóch, trzech latach zderzały się niesamowicie często. Dziś do górna poprzednich projektów dołącza przedsięwzięcie, za którym stoi Hiroshi Fujiwara i jego fragment design. Japoński kreatywny zaprojektował specjalne edycje samochodów Maserati.
Kultowa włoska marka samochodów w ramach rewolucyjnego programu Maserati Fuoriserie Customization jakiś czas temu zaprosiła do współpracy Hiroshi Fujiwarę. Wspomniany program pozwala klientom dostosować projekt ich Maserati do własnych upodobań. Rezultatem tego szczególnego partnerstwa jest wysublimowana mieszanka włoskiej doskonałości inżynieryjnej i wyrafinowanej japońskiej kultury ulicznej.
Owocem ich wspólnego przedsięwzięcia są specjalne edycje dwóch modeli, Ghibli Operanera i Ghibli Operabianca. Ich projekt inspirowany był japońskim terminem „Itanji”, co oznacza „niekonformistyczny”.
Każdy z samochodów jest wyposażony w 20-calowe matowe czarne felgi Urano oraz logo Fragment na grillu. Ciemna kolorystyka maski jest kontynuowana we wnętrzu, w którym znajdują się fotele z wysokiej jakości skóry i alcantary, kontrastowe logo z trójzębem na zagłówku oraz ciemnoniebieskie pasy bezpieczeństwa.
Maskę pod trzema wylotami powietrza w bocznych sektorach samochodu zdobi tajemniczy kod „M157110519FRG”. Pierwsze cztery pozycje to oznaczenie modelu samochodu Ghibli. Kolejne cztery znaki to data (5 listopada 2019 r.) pierwszego spotkania Fujiwary i Centro Stile Maserati. Ostatnie trzy litery to oczywiście ukłon w stronę marki Fragment.
Poniżej możesz przyjrzeć się bliżej specjalnym projektom Hiroshi Fujiwara x fragment design x Maserati Ghibli. Tylko 175 modeli zostanie wypuszczonych do globalnej dystrybucji.
Marki potwierdziły również wydanie wspólnej kolekcji odzieży, ale jeszcze nie ogłosiły, kiedy będzie ona dostępna.