Dziś adidas prezentuje nowe koszulki piłkarskie Manchesteru United na mecze domowe w sezonie 2023/24. Ich projekt inspirowany jest industrialnym dziedzictwem tego brytyjskiego miasta.
Ucieleśniający ducha Manchesteru, nowy zestaw koszulek bazuje na kultowej czerwonej róży przedstawionej poprzez geometryczny wzór, inspirowany mostem między Manchesterem a Salford, który został zbudowany podczas rewolucji przemysłowej.
Jest one powszechnie uważany za oznakę siły Manchesteru i tego, jak, podobnie jak rewolucja przemysłowa, miasto wpłynęło na świat.
Ten nowy zestaw odwołuje się do tożsamości kulturowej miasta – i jego bogatego dziedzictwa – jednocześnie wyrażając niegasnące zaangażowanie i miłość fanów do klubu. Jest to stwierdzenie wyrażające ponadczasową wiarę klubu w sukces na wieki wieków.
Odważny, rzucający się w oczy nowy wzór osadzony jest na czerwonym tle z herbem klubu i białym logo adidas na piersi. Dopełnieniem projektu jest płaski czarny kołnierzyk z okrągłym wycięciem pod szyją, który wykończony jest paskami w barwach klubu.
Inigo Turner, dyrektor ds. projektowania w adidas Football, powiedział:
„Nieśmiertelne wsparcie i więź, jaką fani Manchesteru United mają ze swoim klubem i miastem, jest wyjątkowa, a w tegorocznej wersji domowej koszulki czerpaliśmy inspirację właśnie z tego, świętując przemysłowe dziedzictwo miasta. Czerwona róża to symbol, który budzi wielkie poczucie dumy w mieszkańcach Manchesteru, ponieważ klub jest nierozerwalnie związany z jego bogatą historią.
Projekt naprawdę wspiera ludzi i miasto, które sprawiają, że Manchester United jest tym, czym jest dzisiaj – i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak fani i zawodnicy zjednoczą się w tej koszulce w tym, który będzie ważnym sezonem dla klubu”.
Nowy zestaw zostanie przedstawiony na boisku po raz pierwszy podczas meczu Manchesteru United z Leeds United FC w Norwegii 12 lipca. Koszulka będzie dostępna do kupienia od dziś, 27 czerwca, w internetowym sklepie adidas.