„Nike: Better is Temporary”, przełomowa książka firmy Phaidon, to bezprecedensowa, zakulisowa eksploracja filozofii projektowania Nike.
Tytuł książki został zaczerpnięty z rozmowy z dyrektorem projektowym Nike, Johnem Hoke, który wyjaśnia: “I fundamentally believe that the central thesis of Nike is ‘The best is temporary at best.’”
Autor Sam Grawe łączy wyłączny dostęp do światowej siedziby Nike ze spostrzeżeniami twórców i kierownictwa Nike, aby zagłębić się w formułę projektowania opartą na etosie, która jest równie efemeryczna, jak wpływowa.
W prezentowanej książce Grawe umieścił definiujące branżę innowacje i produkty rozpoznawane na całym świecie, a tuż obok znajdziemy wcześniej nieopublikowane projekty, prototypy, historie z poufnych informacji i nie tylko. Ta wciągająca propozycja pokazuje, w jaki sposób fundamentalne zaangażowanie Nike w „słuchanie głosu sportowca” napędza zaciekłe dążenie do postępu.
Książka „Nike: Better Is Temporary” swoją premierę zaliczyła w tym miesiącu u wybranych sprzedawców detalicznych i na stronie phaidon. Szersze wydanie zaplanowano na 25 stycznia 2021 r.