Do Igrzysk Olimpijski pozostały już tylko dni, więc Nike zaprezentowało nie tylko stroje dla sportowców, ale również kolekcję i projekty towarzyszące. Amerykański gigant wszedł w szereg kolaboracji, a parterem były takie marki jak Off-White, sacai, a także Undercover oraz Ambush.
Off-White to amerykański brand, za którym stoi Virgil Abloh. Z kolei pozostałe trzy to przedstawiciele rynku japońskiego co wydaje się być zrozumiałe, ponieważ Igrzyska odbywają się w Kraju Kwitnącej Wiśni.
Projektanci Virgil Abloh, Chitose Abe, a także Jun Takahashi i Yoon Ahn w równym stopniu wyrażają nieodłączny styl sportowców i odzieży sportowej, a każdy z nich indywidualnie podchodzi do tematu z różnych punktów spektrum sportowego. Wspólnie inicjatywa oznacza jednoczącą wartość sportu jako iskierkę wyobraźni, możliwości i żywiołowości. Niezależnie od tego, czy dotykają granic kultury sportowej, buntowniczego ducha łamania barier, tworzenia nowych archetypów, czy żywiołowości fandomu, wszystkie tory łączą się na cześć celowego ruchu.
Off-White oprócz butów Nike Air Zoom Tempo NEXT% dostarczy nam również pełną gamę elementów garderoby. Będą to koszulki z krótkim rękawem, krótkie bluzki dla pań, spodnie użytkowe, szorty z wbudowanymi spodenkami kompresyjnymi, obcisłe spodenki i skarpetki.
Sacai pracowało nad artykułami sportowymi, w tym kurtkami bomberkami, skróconymi koszulkami na ramiączkach i wiatrówkamii, które można wykorzystać zarówno do celów sportowych, jak i lifestyle’owych.
Natomiast AMBUSH w swoich propozycjach skłania się do futurystycznych i przyjaznych Tokio kolorów. Do tej pory zapowiedziano spodnie i kurtki w stylu motocyklowym, z których wszystkie są zabarwione w neonowo-różowo-czarnych i neonowo-zielono-czarnych kolorach.
Wreszcie, UNDERCOVER zanurza się w królestwie koszykówki, łącząc sylwetki koszykówki w stylu vintage z japońską kulturą streetballu.
Zapowiadane kolekcje Nike pojawią się w ich sklepie internetowym na przełomie lipca i sierpnia.