W 2022 roku marka Y-3 obchodziła 20 lecie współpracy na linii adidas i Yohji Yamamoto. W tym sezonie marka powraca, aby rozpocząć nową erę. W pierwszy rozdziale wiosenno letniej kolekcji, Y-3 eksploruje koncepcję „Artisan Codes of Sport”.
Opierając się na sportowym dziedzictwie adidas, asortyment odzieży i akcesoriów obejmuje kurtki typu letterman, spodnie dresowe, bojówki, koszule, a także kardigany, czapki i nie tylko. Wszystkie elementy pojawiają się z grafiką z logo Y-3 stworzonym poprzez pociągnięcia pędzla, co podważa sportowe kody przez pryzmat rzemieślniczego rękodzieła. Ponadto wybór dopasowanych, eleganckich sylwetek sprawia, że kolekcja zatacza koło – łącząc sportowe dziedzictwo adidas z awangardowym dziedzictwem Yohjiego.
Natomiast jeśli chodzi o kolekcję obuwia to składa ona hołd japońskiej technice Sashiko. Takie modele jak Superstar, Hicho, a także Marathon i Gazele mają zaakcentowane szwy – wszystkie nici celowo luźno zwisają. Tuż obok pojawią się modele Rivalry i futurystyczne Runner 4D Hallo.
Kolekcja Y-3 na tegoroczną wiosnę i lato będzie dostępna od 13 stycznia w sklepie internetowym. Pojawi się również w sklepach stacjonarnych z Y-3 oraz u wybranych sprzedawców detalicznych na całym świecie.