- Reklama -NikeNike

Matthieu Blazy nowym dyrektorem kreatywnym Bottega Veneta. Zastępuje Daniela Lee

Kilka dni temu dowiedzieliśmy się, że z roli dyrektora kreatywnego Bottega Veneta zrezygnował Daniel Lee. Dziś włoski dom mody ogłasza, że jego rolę przejmie Matthieu Blazy.

Matthieu Blazy pełnił wcześniej funkcję dyrektora projektowego RTW (Ready To Wear) w firmie Bottega Veneta po dołączeniu do firmy w 2020 roku.

Kariera Blazy’ego rozpoczęła się wraz z ukończeniem studiów w brukselskim La Cambre, kiedy to zaczął pracować jako projektant kolekcji męskich dla Rafa Simonsa. Następnie Blazy dołączył do Maison Martin Margiela, aby pracować nad linią „Artisanal” i programem RTW dla kobiet. Jego kolejnym krokiem w karierze było dołączenie w 2014 roku do Celine i wcielenie się w rolę starszego projektanta. Swoje następne doświadczenie zbierał w Calvin Klein, do którego dołączył w 2016 roku i raz jeszcze pracował z Rafem Simonsem.

Matthieu Blazy swoją pierwszą kolekcję Bottega Veneta zaprezentuje w lutym 2022 roku.

Ogłaszając nominację, dyrektor generalny Bottega Veneta, Leo Rongone, powiedział:

„Matthieu Blazy jest niezwykle utalentowaną osobą, z której jestem dumny i podekscytowany powierzając mu rolę dyrektora kreatywnego naszego luksusowego domu mody. Bottega Veneta zawsze była utożsamiana z charakterystycznym kunsztem i charakterystyczną kreatywnością. Nominacja Matthieu jeszcze bardziej poprawi współczesność naszej marki i przyspieszy nasz rozwój, jednocześnie zachowując wartości, które są podstawą Bottega Veneta”.

Prezes i dyrektor generalny Kering, Francois-Henri Pinault, wydał również oświadczenie w sprawie nominacji Blazy’ego, mówiąc:

„Bardzo solidne fundamenty, specyficzne kody i wyjątkowa tożsamość Bottega Veneta pozwalają nam pielęgnować wielkie ambicje dotyczące przyszłości tego luksusowego domu. Jestem przekonany, że bogate doświadczenie Matthieu Blazy’ego i szerokie zaplecze kulturowe pozwolą mu nadać twórczy impet zadaniu kontynuowania spuścizny Bottega Veneta”.

Ten post może zawierać linki afiliacyjne.

- Reklama -NikeNike

ZOBACZ NASTĘPNE NEWSY: