Włosko francuska luksusowa grupa Moncler zdecydowała się na zakup Stone Island w ramach umowy wyceniającej markę na kwotę 1,16 miliarda euro (1,04 miliarda funtów).
Moncler kupi nieco ponad 50% udziałów marki odzieży wierzchniej od właściciela i dyrektora generalnego Carlo Rivetti’ego, a kolejne 19,9% od innych członków jego rodziny. Co ciekawe, firma nie zamierza poprzestać tylko na tym, jej celem jest nabycie całego kapitału zakładowego Stone Island. Pozostałe 30% należące do singapurskiego inwestora Temasek ma zostać wykupione już w najbliższym czasie.
Umowa ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2021 roku.
Dzięki partnerstwu włoskie marki będą starały się wzmocnić swoją zdolność do interpretowania ewoluujących kodów kulturowych dla nowych pokoleń, jednocześnie wzmacniając swoją pozycję w ewoluującym segmencie luksusu.
„Spotkaliśmy się w trudnym momencie zarówno dla Włoch, jak i dla świata, kiedy wszystko wydaje się niepewne i nieprzewidywalne” – powiedział prezes i dyrektor generalny Moncler Remo Ruffini. „Ale wierzę, że właśnie w tych chwilach potrzebujemy nowej energii i nowej inspiracji, aby budować nasze jutro”.
Oprócz dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem w zdobywaniu dużego potencjału wzrostu, w szczególności rynków obu Ameryk i Azji, a także kanału Direct to Consumer, Moncler wprowadzi Stone Island do swojej kultury zrównoważonego rozwoju, która uczyniła ją liderem w branży.
Obie marki będą konsolidować swoje techniczne know-how w zakresie produktów, kultury przedsiębiorczości, zarządzania i kreatywności w ramach wspólnego spojrzenia na wizję przyszłości Ruffiniego i Rivettiego.
Rivetti powiedział: „Nasza centrala w Ravarino pozostanie bijącym sercem marki i centrum doskonałości, które będzie dalej rozwijane, a mój zespół i ja będziemy kontynuować, w naszych obecnych rolach, to, co robiliśmy z wielką pasją przez wiele lat. Jest to partnerstwo, które stanowi doskonałą okazję do dalszego rozwoju obu firm i pomoże Stone Island przyspieszyć jej międzynarodowy rozwój dzięki doświadczeniu Moncler zarówno w fizycznym, jak i cyfrowym świecie detalicznym.”
Ruffini powiedział, że obie marki pozostaną niezależne. W oświadczeniu podano, że Rivetti dołączy do zarządu Monclera.