Lista Top 10 najpopularniejszych produkcji na Netflix to często bardzo dobre źródło inspiracji, jeśli akurat nie wiecie co obejrzeć. Jednak streamingowy gigant postanowił w najbliższym czasie zmienić swój algorytm doboru seriali i filmów do tego rankingu.
Platforma streamingowa jak do tej pory opierała swoje rankingi na ukończeniu co najmniej dwóch pierwszych minut serialu lub filmu w ciągu pierwszych 28 dni po jego debiucie. Przy tworzeniu nowych list popularności Netflix będzie korzystał z nowej metryki – liczby godzin spędzonych przez użytkowników na oglądaniu danej produkcji.
„Uważamy, że zaangażowanie mierzone godzinami oglądania jest nieco lepszym wskaźnikiem ogólnego sukcesu naszych tytułów i satysfakcji członków” – napisała firma w oświadczeniu. „Algorytm dopasowuje się również do tego, w jaki sposób usługi zewnętrzne mierzą oglądanie telewizji i nadają odpowiedni wskaźnik przy ponownym oglądaniu”.
Poinformowano również, że platforma będzie bardziej regularnie udostępniała dane członkom i branży, co jest dość zaskakującym posunięciem. Jak do tej pory firma nie była dość otwarta i nie dzieliła się tak ważnymi informacjami z rynkiem.