Konglomerat LVMH ogłosił właśnie, że japońska legenda streetwearu NIGO został mianowany na nowego dyrektora artystycznego domu mody Kenzo!
Streetwear przejmuje modę na dobre. Wystarczy wspomnieć o takich osobistościach jak Virgil Abloh w Louis Vuitton, Matthew M. Williams z Givenchy, Kim Jones w Dior czy Luke Meier w Jil Sander. Teraz do tego grona dołącza NIGO.
Tomoaki Nagao, bo tak właściwie nazywa się bohater tego wpisu, to założyciel marki A Bathing Ape (BAPE) oraz Human Made, a także współzałożyciel Billionaire Boys Club oraz Ice Cream wraz z Pharrellem Williamsem.
Nowy dyrektor artystyczny japońskiego domu mody zastąpi na tym stanowisku Felipe Oliveirę Baptistę, który rozstał się z marką w czerwcu bieżącego roku.
Co ciekawe, to będzie pierwszy raz, kiedy na czele domu stanie japoński projektant, odkąd nieżyjący już Kenzo Takada zrezygnował z prowadzenia swojej marki w 1999 roku.
Sidney Toledano, dyrektor generalny grupy LVMH, powitał nowo mianowanego dyrektora artystycznego, mówiąc:
„Przybycie niezwykle utalentowanego japońskiego projektanta pozwoli nam napisać nową kartę w historii domu, który założył Kenzo Takada. Jestem przekonany, że kreatywność i innowacyjność Nigo, a także jego przywiązanie do historii domu, w pełni oddadzą cały potencjał Kenzo.”
Z kolei NIGO napisał na swoim koncie na Instagramie następujące słowa:
„Zostałem mianowany nowym Dyrektorem Kreatywnym KENZO.
Urodziłem się w roku, w którym Takada Kenzo otworzył swój pierwszy sklep w Paryżu.
Oboje ukończyliśmy tę samą szkołę mody w Tokio.
W 1993 roku, w którym KENZO dołączyło do Grupy LVMH, rozpoczęłam karierę w modzie.Podejście Kenzo do tworzenia oryginalności polegało na zrozumieniu wielu różnych kultur. To także esencja mojej własnej filozofii twórczości.
Odziedziczenie ducha kunsztu Kenzo w celu stworzenia nowego KENZO jest największym wyzwaniem w mojej 30-letniej karierze, ale wraz z zespołem zamierzam się temu poświęcić.
Na koniec chciałbym podziękować Bernardowi Arnaultowi i Sidneyowi Toledano za danie mi tej wspaniałej możliwości.”