Prawie 30 lat temu, firma Nike została zaproszona do współpracy przy filmie Powrót Do Przyszłości, w którym akcja miała się dziać w 2015 roku. Zadaniem designerów było wyobrażeniu sobie i zaprojektowaniu butów odpowiednich dla tych „zaawansowanych technologicznie” czasów.
Rezultatem tej współpracy były buty Nike Mag (nie będzie nazwy Air Mag) z unikalnym system „samowiązania”, które dzięki niezwykłemu designowi stały się jedną z kluczowych ikon popkultury. Wczoraj, Nike dostarczyło najnowszy model butów Nike Mag do Michael’a J. Foxa, ich pierwszego i najbardziej znanego użytkownika.
Zastosowane w tym modelu innowacje są krokiem naprzód wobec „samosznurujących” się Mag – łącząc ideę filmowego buta z współczesną technologią cyfrową. Efektem jest system wiązania, który wyczuwa ruchy użytkownika i w czasie rzeczywistym zmienia poziom dopasowania buta do stopy oraz jego stabilizację. Zaprezentowany model jest jednak dopiero pierwszym z planowanych.
Amerykański gigant z Oregonu pracuje nad wprowadzeniem tej technologii w butach sportowych dla wielu dyscyplin, aby korzystający z nich sportowcy mogli osiągnąć wyniki, które wcześnie były poza ich zasięgiem.
– Wymyślając przyszłość, w końcu ją stworzyliśmy. Model buta, który prezentujemy – zmieniający
w czasie rzeczywistym swoje dopasowanie, w zależności od potrzeb użytkownika – to kwestia bardzo bliskiej przyszłości – dodał Mark Parker.
Nike Mag są edycją limitowaną. Będą dostępne jedynie poprzez aukcję, z której cały zysk przekazany zostanie fundacji Michael J. Fox Foundation for Parkinson’s Research. Dokładne informacje dotyczące aukcji umieszczone zostaną na stronie nike.com oraz na Twitterze na początku 2016 roku.