Trwający spór między dwoma największymi graczami w branży obuwniczej wciąż się nasila, a Nike dolewa oliwy do ognia, twierdząc, że StockX sprzedaje podrobione produkty Nike i Jordan Brand.
Cała spór rozpoczął się kilka miesięcy temu, kiedy to StockX wkroczyło na rynek NFT i wystawiło na sprzedaż produkty ze znakiem towarowym Nike. Amerykański gigant postanowił zakończyć samowolkę resellerskiej platformy i zgłosił pozew do sądu o naruszenie znaku towarowego.
Teraz wymierza kolejny cios – firma z Oregonu twierdzi, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy kupiło cztery pary fałszywych butów od StockX.
Zgodnie z wnioskiem sądowym, Nike stwierdziło:
„Te cztery pary podrobionych butów zostały zakupione w ciągu krótkiego okresu dwóch miesięcy na platformie StockX, wszystkie miały przyczepionyą do nich zawieszkę „Verified Authentic” StockX, a wszystkie zostały dostarczone z papierowym pokwitowaniem od StockX w pudełku z informacją, że stan butów jest „100% autentyczny”.
Nie wiadomo, ile par zostało zakupionych, jakie procesy wykorzystało Nike do weryfikacji swojego produktu ani kto był odpowiedzialny za weryfikację.
Co ciekawe, z tych butów podrobionych wymieniono z nazwy jedynie Air Jordan 1 High „Patent Bred”. Oczywiście nie przez przypadek, ponieważ model ten jest nie tylko jednym z ośmiu produktów NFT StockX Vault, które według Nike naruszają swoje znaki towarowe, ale są również najlepiej sprzedającym się butami NFT na StockX.
Oczywiście StoxkX nie pozostało obojętne na oskarżenia Nike i wydało swoje oświadczenie, w którym czytamy miedzy innymi:
„Najnowsze zgłoszenie firmy Nike jest nie tylko bezpodstawne, ale także ciekawe, biorąc pod uwagę, że ich własny zespół ds. ochrony marki wyraził zaufanie do naszego programu uwierzytelniania i że setki pracowników Nike – w tym obecni menedżerowie wyższego szczebla – używają StockX do kupowania i sprzedawania produktów.”
Nowa taktyka to nic więcej niż spanikowana i desperacka próbę reanimacji przegranej sprawy sądowej przeciwko naszemu innowacyjnemu programowi Vault NFT, który rewolucjonizuje sposób, w jaki konsumenci mogą bezpiecznie kupować, przechowywać oraz wydajnie i w sposób zrównoważony sprzedawać przedmioty kolekcjonerskie. Prowokacja Nike jest bezpodstawna i wyraźnie pokazuje brak zrozumienia współczesnego rynku.”