O sprzedaży szwedzkiej luksusowej marki z kosmetykami i perfumami Byredo krążyły plotki już od kilka dobrych tygodni. Jak się teraz okazuje nabywcami większościowego pakietu udziałów jest firma Puig.
Puig, rodzinna firma zajmująca się modą i urodą, ogłosiła, że nabyła większościowy pakiet udziałów w Byredo, szwedzkiej luksusowej marce założonej w Sztokholmie w 2006 roku. Założyciel Ben Gorham i Manzanita Capital pozostaną mniejszościwoymi udziałowcami. Ponadto Ben będzie kontynuował swoje kreatywne kierownictwo (Chief Creative Officer), a Manzanita pozostanie zaangażowane w długoterminowy rozwój i wizję marki.
Przejęcie Byredo wzmocni pozycjonowanie Puig na najwyższym poziomie dzięki marce, która na nowo zdefiniowała luksus i posiada prawdziwie szczere podejście bezpośrednio do konsumenta.
„Od 2006 roku mam szczęście pracować z ludźmi, którzy wierzyli w markę, która może na nowo zdefiniować kulturę luksusu i piękna, taką, która była aspirująca, ale inkluzywna. Marka odnotowywała stały i znaczący wzrost w ciągu ostatnich 15 lat, a każda faza niosła nowe wyzwania i możliwości.
Naprawdę wierzę, że doświadczenie Puiga z prowadzonymi przez założycieli markami z branży kosmetycznej i modowej pomoże nam w pełni wykorzystać nasz potencjał w wielu kategoriach. Puig zademonstrował konkurencyjne podejście do budowania biznesu – coś, co naprawdę współgra z kulturą Byredo”. Ben Gorham, założyciel i dyrektor kreatywny.
Byredo rozszerzyło swoją ofertę o wyroby skórzane od czasu partnerstwa z Manzanita Capital, a od 2020 r. Byredo wprowadziło linię kosmetyków do makijażu. W 2021 r. Lucia Pica — była dyrektor ds. makijażu w Chanel — przejęła wizerunek i tworzenie innowacji w makijażu Byredo.
„Cieszymy się, że możemy powitać Byredo, ponieważ doskonale wzmacnia cel Puig, jakim jest wzmacnianie wyrażania siebie przez ludzi oraz silne i świadome zaangażowanie w agendę ESG. Puig wniesie naszą wiedzę i zasoby do rozwoju tej wyjątkowej marki, która reprezentuje nowoczesny luksus z silnymi powiązaniami z konsumentami” – powiedział Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig.
„Jesteśmy bardzo dumni i entuzjastycznie nastawieni do współpracy z założycielem tak wysokiego kalibru jak Ben Gorham, który dołącza do ekosystemu naszych marek. Byredo zbudowało kulturę i 'plemię’, do którego ludzie chcą należeć” – powiedział Manuel Puig, wiceprzewodniczący Puig i dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju.
Portfolio marek Puig składa się z trzech dywizji.
Pierwsza z nich to Beauty and Fashion: z markami własnymi Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Dries Van Noten, Penhaligon’s i L’Artisan Parfumeur; a także licencjami na perfumy Christian Louboutin i Comme des Garçons; oraz zapachami Lifestyle, w tym Adolfo Dominguez, Antonio Banderas i Benetton.
Drugi oddział to Charlotte Tilbury, w skład którego wchodzi luksusowa marka kosmetyków do makijażu. A także oddział Derma: z markami Avivita, Uriage i joint venture w Isdin.