- Reklama -The Illest Instagram
Strona głównaArtykułyListyTechwear to nie tylko Acronym. Poznaj 8 innych równie ciekawych marek

Techwear to nie tylko Acronym. Poznaj 8 innych równie ciekawych marek

Kilka dni temu mogłeś przeczytać nasz nowy artykuł i dowiedzieć się co to jest techwear. Dziś pozostajemy przy tym temacie, ale skupiamy się jedynie na tym jakie techwearowe marki powinny być w sferze Twoich zainteresowań, jeśli chcesz rozpocząć przygodę z tym stylem.

Odpuszczamy sobie brandy związane cosplayowym techwearem, który raczej z rozwiązaniami technicznymi ma mało wspólnego. Jeśli szukasz tony pasków oraz saszetek i kieszeni, a do tego kominiarki by wyglądać jak miejski ninja to raczej nie znajdziesz tu odpowiednich do tego brandów. Oczywiście nie negujemy tego stylu. Uważamy, że każdy może ubierać się jak chce, ale ten artykuł nie jest na ten temat.

Tworząc ten artykuł skupialiśmy się na markach korzystających z technicznych materiałów, nowoczesnej technologii, krojów i rozwiązań, które pozwolą Ci bezproblemowo korzystać ze świeżego powietrza bez względu na panujące warunki atmosferyczne.

Lista, którą tutaj zobaczysz zawiera tylko garstkę marek i absolutną podstawę do tego by pomóc Ci zrobić pierwszy krok do tego by wejść w ten temat głębiej. Jeśli chodzi o eksperymentowanie, dalsze poszukiwania i sprawdzanie kolejnych brandów – zostawiamy to Tobie. Celowo nie podajemy wszystkiego na tacy, bo samo eksplorowanie stylu to jedna z fajniejszych spraw. Zachęcamy do odkrywania mody i sprawdzania co tak naprawdę Ci się podoba a co nie i co sprawi, że wyróżnisz się na tle innych.

Przejdźmy, więc do bohatera tego wpisu – sprawdź poniższe marki techwear:


ACRONYM

Ten brand nie bez przyczyny otwiera naszą listę. Jeśli chciałbyś komuś wyjaśnić zagadnienie „Techwear” to wystarczyłoby przedstawić video lub zdjęcia oferty ACRONYM i każdy zrozumiałby w kilka chwil na czym to wszystko polega.

Firma ACRONYM została założona w 1994 roku przez Errolsona Hugh i Michaelę Sachenbacher jako niezależna agencja projektowa, skupiająca się na łączeniu stylu i technologii w odzieży funkcjonalnej. Marka z siedzibą w Monachium znana jest z wysoce innowacyjnych i wszechstronnych projektów, które często wykorzystują monochromatyczną paletę.

Bezkompromisowe skupienie się marki na funkcjonalności zwróciło uwagę Nike, gdy zleciła Hugh nadzorowanie ponownego wprowadzenia linii ACG (All Conditions Gear), zmieniając definicję odzieży sportowo-użytkowej dla miasta.

LINK DO SKLEPU


STONE ISLAND SHADOW PROJECT

Projekt Stone Island Shadow Project rozpoczął się jako dyskusja pomiędzy właścicielem i dyrektorem kreatywnym Carlo Rivettim a wysoce technicznym i utalentowanym zespołem projektowym ACRONYM® – Errolsonem Hugh i Michaelą Sachenbacher.

Shadow Project, będący platformą eksploracyjną, szybko przekształcił się w systemowy program nowej generacji odzieży miejskiej. Mając za punkt wyjścia niesamowite archiwum historyczne Stone Island i niezrównane możliwości rozwoju, ACRONYM® starał się opracować projekt zgodnie z ich silnymi korzeniami technicznymi i opartymi na wydajności. Rezultatem jest wyjątkowa i bezprecedensowa fuzja.

LINK DO SKLEPU


ARC’TERYX VEILANCE

Arc’teryx Veilance zostało przedstawione światu pod koniec 2009 roku i było poboczną linią outdoorowego brandu Arc’teryx. Obecnie marka działa pod nazwą Veilance.

Jak sami o sobie mówią, Veilance to system niezbędnych form przeznaczonych do nawigacji i reagowania w środowiskach miejskich. Dzięki minimalistycznym wartościom i nieustającej dbałości o szczegóły, Veilance oferuje rozwiązania kontroli klimatu w systemie warstw modułowych. Ich techniczny design u podstaw jest wyrazem celu. Kanadyjska firma została założona przez Arc’teryx Equipment w oparciu o tę filozofię, która nadal kieruje obie marki w kierunku innowacji materiałowych i najnowocześniejszej inżynierii odzieży.

Niezłomne zaangażowanie w ciągłe innowacje materiałowe gwarantuje, że każde rozwiązanie projektowe jest nierozerwalnie związane z jego ambicjami technicznymi i estetycznymi.

LINK DO SKLEPU


NIKELAB ACG

Nike ACG oznacza odzież wszechstronną i gotową na każde warunki. Pierwotnie linia powstała dla outdoorowych freaków, ale z czasem zapotrzebowanie na produkty spod znaku All Conditions Gear znacząco zmalało.

Kilka lat temu Nike zleciło Errolsonowi Hugh z ACRONYM nadzorowanie ponownego wprowadzenia linii ACG (All Conditions Gear) na rynek, zmieniając definicję odzieży sportowo-użytkowej dla miasta. Pod znakiem NikeLab otrzymaliśmy świetną odzież techniczną w bardziej przystępnych cenach niż to co serwowało Acronym. Niestety, współpraca Hugh i Nike ACG dobiegła końca w drugiej połowie 2018 roku.

LINK DO SKLEPU


DESCENTE ALLTERRAIN

Allterrain jest poboczną linią marki Descente. Termin „ALLTERRAIN” oznacza zdolność do funkcjonowania w różnorodnych warunkach i sytuacjach.

Projektanci tej marki skupiają się na czystym, ponadczasowym rzemiośle. Linia Allterrein to kierowanie się powiedzeniem „forma podąża za funkcją”. W sensie praktycznym oznacza to umieszczenie rozważań projektowych na drugim miejscu, w stosunku do funkcjonalności. W ich procesie projektowania wszystko ma swój powód i jest związane z funkcjonalnością, a nie z dekoracją. Z tego powodu podstawowe cechy procesu projektowania stają się jasne dzięki próbom i błędom. Wszystkie nieistotne elementy są usuwane, a to, co pozostaje, jest proste, a wszystkie dodatki są praktyczne.

LINK DO SKLEPU


THE NORTH FACE BLACK SERIES

Black Series to dodatkowa, poboczna linia The North Face. Projektanci w tej linii korzystają z bogatego archiwum pożyczając z niego ubrania i czerpiąc wszelakie inspiracje, które następnie stanowią punkt wyjścia dla ich nowych, minimalistycznej kolekcji.

Black Series od nowa przedstawia każdy element w miejskim otoczeniu, a kolekcja jest pełna nowoczesnych technologii i współczesnych detali. W kolekcjach TNF Black Series często używa się najbardziej innowacyjnych materiałów i rozwiązań – z myślą o miejskim stylu.

LINK DO SKLEPU


ISAORA

Obiecująca najwyższa wydajność i najwyższa ochrona, marka ISAORA jest produkowana wyłącznie przy użyciu najbardziej zaawansowanych tkanin, innowacyjnych technologii warstwowych i najnowocześniejszej konstrukcji.

Marka powstała na początku 2008 roku w Nowym Jorku, a jej założyciele wychodzą z założenia, że parametry techniczne i wysoki styl nie muszą się wykluczać. Brand uosabia myślenie przyszłościowe i progresywne krawiectwo, a projektanci inspirują się sportowym stylem życia. Jednocześnie są oddani wytyczaniu nowej ścieżki w odzieży sportowej i przerysowywaniu granicy między stylem a funkcjonalnością.

LINK DO SKLEPU


 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez and wander (@andwander_official)

AND WANDER

Marka And Wander powstała w 2011 roku z pomysłu Keity Ikeuchi i Mihoko Mori. Projektanci zbierali wcześniej swoje doświadczenie jako designerzy słynnego domu mody Issey Miyake.

Mówiąc słowami duetu, celem stworzenia and wander było „ustanowienie pomostu między modą a odzieżą outdoorową”. Z kolei słynny sklep Mr Porter określa ich projekty słowami: „odzież alpinistyczna, w której nie będziesz wyglądać nie na miejscu będąc w mieście”.

W ciągu niecałej dekady japońska marka zyskała rzesze wiernych fanów dzięki lekkiej odzieży wierzchniej, która okazała się szczególnie popularna. Co ciekawe, japoński brand nie jest jakoś nadmiernie popularny pośród miłośników wspinaczki i hikkingowych wypraw. Zdaje się jednak, że wcale im to nie przeszkadza. and wander wybrało inny kierunek rozwoj i stało się marką wybieraną przez znawców mody i techwearu, którzy chcą dodać odrobinę odzieży outdoorowej do swojej garderoby.

LINK DO SKLEPU


ENFIN LEVE

Ta marka pojawia się tu jako bonus. Polska marka (obecnie działająca z Berlina) przezwycięża swoimi kolekcjami ograniczenia zwykłej odzieży dzięki charakterystycznym wzorom umożliwiającym pełen zakres ruchu, odpowiadając na potrzeby współczesnego miejskiego życia.

Przy projektowaniu kolekcji często badają i dekonstruują motocyklowe kombinezony, kamizelki pilotów, odzież alpinistyczną i bojowe mundury, dzięki czemu są w stanie na nowo wyobrazić sobie odzież ochronną dostosowaną do potrzeb codziennego użytku w nowoczesnej, technicznie nasyconej formie. W przeciwieństwie do wyżej wymienionych brandów, nie są aż tak bardzo zaawansowani technologicznie i materiałowo.

LINK DO SKLEPU


Jak to mawiał legendarny Gary Warnett aka Gwarizm – show love and drop knowledge! 

Jeśli spodobał Ci się artykuł to byłoby super, gdybyś udostępnił go na Facebooku, forum czy grupie związanej ze sneakersami i streetwearem. Podziel się dobrą wiedzą i czymś ciekawym. Może to kogoś zainteresuje i wciągnie się w naszą tematykę. Zawsze to coś więcej niż kolejny post typu: jaki będzie na tym resell.

Dzięki!

- Reklama -The Illest Instagram

ZOBACZ NASTĘPNE ARTYKUŁY:

Continue to the category