Wyniki finansowe marki Vans za trzeci kwartał fiskalny to same dobre wieści dla właścicieli kalifornijskiego brandu – VF Corp., co jest kontynuacją dobrych wyników z poprzednich kwartałów.
Podczas rozmowy z inwestorami i analitykami Steve Rendle, prezes i dyrektor generalny VF, stwierdził że Vans miał „najsilniejszy kwartał w ciągu ostatnich dwóch lat”, wskazując na 25-procentowy wzrost przychodów w porównaniu z ubiegłoroczną już silną sprzedażą, a także 50-procentowy wzrost w kanale internetowym.
„Firma Vans daje nam kolejny wyjątkowo mocny kwartał, co jeszcze bardziej przyczyniło się do umocnienia jej 3 miejsca spośród globalnych marek z sektora sport / lifestyle” – powiedział Rendel. „Oczywiście wiemy, że marka tej wielkości nie będzie zawsze rosnąć w takim tempie, ale jesteśmy pewni, że możemy utrzymać dwucyfrowy wzrost, nie polegając tylko na jednej rzeczy, co doprowadzi ten biznes do 5 miliardów dolarów do 2023 roku”.
Vans spodziewa się, że całkowity roczny wzrost sięgnie poziomu 23 procent, głównie dzięki dynamice w Ameryce Północnej i Azji. (Spowolnienie w Chinach, które w ostatnich miesiącach dotknęło inne marki, nie doprowadziło jeszcze do pogorszenia sprzedaży VF, a kraj ten nadal jest strategicznym priorytetem inwestycyjnym).
W ostatnich latach bohaterem marki jest bezsprzecznie Vans Old Skool, ale w poprzednim kwartale mocno rozwinęła się sprzedaż butów Vans Slip-On. Stąd stwierdzenie, że nie polegają tylko na jednej rzeczy.