VF Corporation, które w swoim portfolio zawiera takie marki jak Vans, The North Face, Dickies czy Timberland, wykupuje udziały w Supreme!
Obecni właściciele połowy udziałów w nowojorskiej marce, The Carlyle Group and Goode Partners, zamierzają odsprzedać swoją część, którą zakupili za 500 milionów dolarów w 2017 roku.
„Cieszymy się, że możemy powitać Supreme w rodzinie VF i budować markę na naszych wieloletnich relacjach, tworząc wartość dla wszystkich naszych akcjonariuszy. VF jest idealnym zarządcą, który uhonoruje autentyczne dziedzictwo tej kultowej marki lifestyle’owej, zapewniając jednocześnie możliwość wykorzystania naszej skali i wiedzy, aby umożliwić zrównoważony, długoterminowy wzrost ”- powiedział prezes, prezes i dyrektor generalny VF Steve Rendle.
Oczekuje się, że transakcja zostanie dokończona pod koniec roku kalendarzowego 2020, z zastrzeżeniem zwyczajowych warunków i uzyskania zgody organu regulacyjnego. Cena ma oscylować w okolicach 2,1 miliarda dolarów.
„Przejęcie marki Supreme jest kolejnym potwierdzeniem naszej wizji i strategii dalszego rozwoju naszego portfolio marek, aby dostosować się do wykorzystania wszystkich możliwości rynkowych, które napędzają sektor odzieży i obuwia” – dodaje Steve Rendle.
Marki znajdujące się w portfolio VF już wcześniej wchodziły w kolaboracje z kultowym streetwearowym brandem z Nowego Jorku, zatem połączenie sił pod jednym parasolem wydaje się być arcyciekawe.
„To partnerstwo zachowa naszą wyjątkową kulturę i niezależność, jednocześnie umożliwiając nam rozwój na tej samej ścieżce, którą podążaliśmy od 1994 roku” – powiedział w sprawie połączenia James Jebbia z Supreme.
Założyciel marki Supreme, James Jebbia i starszy zespół kierowniczy marki mają pozostać na swoich stanowiskach i pracować w nowojorskim biurze.
Supreme na przestrzeni roku uzyskało dochód w wysokości ponad 500 milionów dolarów. Taki wynik udało się uzyskać poprzez 100% sprzedaż bezpośrednią do klientów i wysoką marżę (brak wyprzedaży i mocne trzymanie cen). Sprzedaż internetowa w ponad 60% odbywa się poprzez sklep internetowy Supreme.
VF spodziewa się wzrostu dochodu z Supreme na poziomie 8-10% na przestrzeni następnych 5 lat. Taki wzrost mają uzyskać poprzez zwiększenie sprzedaży internetowej, otwarcie nowych sklepów stacjonarnych i międzynarodową ekspansję.