To chyba nie jest niespodzianką, że wirus sparaliżował sprzedaż obuwia. Poniżej poznacie szczegóły dotyczące obrotów w pierwszym kwartale 2020.
W nocie wydanej przez Matta Powella, starszego doradcę branży sportowej NPD Group Inc., możemy znaleźć informacje, że sprzedaż obuwia sportowego spadła w okresie od stycznia do marca 2020 r. o kilkanaście procent.
Wprawdzie limitowane wydania ze stycznia spowodowały wzrost sprzedaży w USA o 10%, ale już w lutym mogliśmy zauważyć spadek o kilka procent, natomiast w marcu spadek wyniósł już kilkanaście procent.
W pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedaż obuwia sportowego (baseball, piłka nożna i golf) spadła średnio o 30%, butów na deskę spadła o 20%, a sprzedaż butów koszykarskich, lifestyle’owo sportowych i butów do biegania spadła o około 15%.
Jeśli chodzi o podział na marki to wygląda to następująco: Nike, Jordan Brand oraz Converse – sprzedaż spadła odpowiednio o blisko 20%, ciut ponad 10% i więcej niż 30%. Pozostałe marki – adidas, Skechers, Asics oraz Vans, mają obroty mniejsze o kilkanaście procent. Under Armour ma obroty mniejsze o około 25%, natomiast Fila sprzedała prawie o 50% mniej. Na koniec Brooks i Puma, które straciły w obrocie najmniej, bo tylko kilka procent.