Vetements oficjalnie ogłosiło, że Guram Gvasalia, wcześniej jej CEO, został mianowany na stanowisko dyrektora kreatywnego marki.
Przed mianowaniem Gurama za projektowanie odpowiadał jego brat Demna, z którym w 2014 roku założył tę przełomową markę. Rok później Demna został dyrektorem kreatywnym Balenciagi, a w 2019 roku opuścił Vetements, aby w 100% skupić się na hiszpańskim domu mody z siedzibą w Paryżu. Od tego czasu Vetements działało bez dyrektora kreatywnego.
Dzięki nowej posadzie Guram będzie nadzorował zarówno kreatywne, jak i biznesowe aspekty marki.
„Vetements to dla mnie coś więcej niż marka. Jego DNA płynie w mojej krwi. Ale to nie jedyny powód, dla którego to robię” – napisał projektant w poście na Instagramie. Dodał: „To prawda, mogłem to zrobić potajemnie, ponieważ jestem bardzo prywatną osobą. Ale czułem, że muszę ujawnić się publicznie w imieniu wszystkich dzieciaków, które marzą o modzie, ale boją się powiedzieć to rodzicom, którzy tego nie akceptują”.
Dzięki tej nowej nominacji Gvasalia dał do zrozumienia, że przez ostatnie dwa lata doskonalił swoje umiejętności projektowe i techniczne. Zaprezentowana pod koniec listopada kolekcja Vetements na jesień/zimę 2022 była pierwszą kolekcją Gurama Gvasalii jako dyrektora kreatywnego Vetements.
„Vetements od samego początku opiera się na kreatywności. I chcę mieć pewność, że wszyscy młodzi ludzie zrozumieją… Możesz zmienić swoje życie dzięki własnej kreatywności i pasji” – powiedział Gvasalia. „Prawda jest taka – kreatywność jest częścią ludzkiej natury. Wszyscy to mamy.”