Francuski brand A.P.C. swoje kolaboracyjne projekty oznacza słowem INTERACTION. Przedsięwzięcie #14 zaprezentowane kilka miesięcy temu przedstawiało kolekcję z marką Lacoste. Dziś przechodzimy do #15 i kolekcji stworzonej z japońską marką BAPE.
Nie oszukujmy się, to dość zaskakujące zestawienie marek, ale nie wzięło się znikąd. Założyciel paryskiej firmy Jean Touitou tak opisuje zderzenie z A Bathing Ape:
„W latach 90. A.P.C. było bardzo popularne w Japonii i często jeździłem do Tokio, przynajmniej dwa razy w roku. Kiedy mój przyjaciel Hiroshi Fujiwara przedstawił mi A Bathing Ape, od razu mnie zafascynowało, ponieważ udało się im zakotwiczyć obsesję na punkcie kina w kulturze streetwearu, której wpływy stały się i pozostają kluczowe.”
Co do samej kolekcji i całego przedsięwzięcia, Touitou opisuje to tak:
„Ta interakcja była dla mnie okazją do zabawy z niektórymi kultowymi elementami naszych marek: oczywiście kamuflażem, denimem, a zwłaszcza „Baby Milo”, szczerą postacią, która wydaje się idealnym wyborem, aby podnieść nasze morale po czasie pandemii. Proces twórczy stojący za tą interakcją doprowadził do powstania przerozmiarowanych ubrań, ciekawych wykończeń stonewash, zabawnych t-shirtów i bluz…
Krótko mówiąc, połączenie naszych dwóch światów”.
Na sklepowych półkach pojawią się lekkie kurtki pokryte autorskim wzorem camo oraz jeansowa katana z doszytym kapturem, który również będzie w kamuflażu. Obok tego mamy jeszcze bluzę z kapturem, zwykłe bluzy oraz t-shirty, które bawią się nazwami obu firm i grafiką Baby Milo. A to tylko ułamek całego zestawu.
Premiera wspólnej kolekcji BAPE x A.P.C. odbędzie się w ich sklepie online już 3 września.