- Reklama -NikeNike
ARTYKUŁ

Oto 8 streetwearowych marek wartych Twojej uwagi w 2022 roku

Jako, że jesteśmy w środku roku, postanowiliśmy wybrać najciekawsze naszym zdaniem streetwearowe marki i przedstawić Wam listę 8 najlepszych z nich, które są godne uwagi w 2022 roku.

Poniższe zestawienie przedstawia marki streetwear, które mają mocne produkty, ciekawą przeszłość i potrafią tworzyć wokół siebie odpowiednią otoczkę. Branża zmienia się z sezonu na sezon, a wszystkie brandy z tej listy dostosowują się i odnoszą sukcesy na swój własny sposób. Każda firma powinna zyskać Wasze uznanie i pojawić się w orbicie Waszych następnych zakupów.

Poniższa lista to zbiór naszych ulubionych streetwearowych marek, które zmieniają oblicze gry. Jeśli zaczynasz przygodę ze streetwearem – lub próbujesz dowiedzieć się, jak to w ogóle wygląda – zacznij tutaj.

Jeśli chodzi o dostępność asortymentu wymienionych firm to najlepiej wybrać się do ich własnych sklepów internetowych. Możesz również sprawdzić ofertę sklepów z naszych pozostałych artykułów, jeśli chcesz wybrać kilka różnych pozycji:

Przechodząc do rzeczy – poniżej znajdują się wszyscy główni gracze, których należy znać tu i teraz.

aime leon dore

Aime Leon Dore

ALD zostało założone w 2014 roku i w zaledwie kilka lat dotarło na sam szczyt, a to dzięki wyrafinowanemu podejściu do swojej działaności. Brand założony i zarządzany przez Teddy’ego Santisa w 2019 roku zrobił kolejny krok do przodu przenosząc się z Mott Street i otwierając swoją nową stacjonarkę w SoHO.

To z czego znana jest marka to idealne i płynne poruszanie się pomiędzy streetwearem a menswearem, a do tego dorzucają delikatne sportswearowe klimaty. Na tak bardzo zatłoczonym rynku znaleźli swoją niszę i ją zdominowali.

Na sukces marki przełożyły się również bardzo udane sneakersowe kolaboracje. Do tego możemy doliczyć spójny, jakościowy przekaz i bardzo udane nostalgiczne powiązania z latami ’90 – czego chcieć więcej?

Nowości sprawdzisz pod tym linkiem.

LINK DO SKLEPU

noah

NOAH

Legendarny brand Supreme swój sukces zawdzięcza w dużej mierze niezwykle utalentowanym ludziom, których zatrudniało. Pośród nich przez lata funkcjonował Brendon Babenzian, który pracował jako dyrektor kreatywny nowojorskiej marki. Z czasem (dokładniej w 2015 roku) postanowił pójść na swoje i założył własny brand – NOAH.

Marka kierowana jest raczej do dojrzalszego klienta, który polubi połączenie streetwearu ze stylem Prepy ze Wschodniego Wybrzeża. Brand jest potocznie określany jako „streetwear dla dorosłych”

Z kolejnej strony mogą Was kupić ich liczne kolaboracje z Vans i zespołami takimi jak The Cure, Fishbone i Super Natural Psycho, które podkreślają punkrockowe inspiracje marki.

Poza muzycznymi inspiracjami, NOAH wypowiada się otwarcie w wielu kwestiach społecznych, kulturowych i politycznych oraz szczyci się przejrzystymi praktykami produkcyjnymi, które odbiegają od norm branży modowej.

Nowości sprawdzisz pod tym linkiem.

LINK DO SKLEPU

arcteryx

Arc’teryx

Wprawdzie Arc’teryx porusza się po świecie outdoorowej stylistyki, ale sporą część fanów znalazło również w świecie mody ulicznej.

Oczywiście zdecydowana większość klientów ceni ich za jakość, wysokiej klasy materiały oraz wykonanie. Jednak należy jeszcze doliczyć tych, którzy poznali markę całkiem niedawno, a to dzięki kolaboracjom z Jil Sander czy Palace. Swój niemały wkład mieli również Drake czy Virgil Abloh, którzy przedstawili brand hajpbestiom z Instagramu. Zanim jednak do tego doszło marką zainteresowali się… grafficiarze i skaterzy, i to kilka, a nawet kilkanaście lat temu.

Kolejnym czynnikiem, który sprawił, że popularność marki wybuchła w ostatnich latach to moda na outdoorowe wypady oraz styl gorpcore, a którym pisaliśmy nawet osobny artykuł. Jest to bezwzględnie topowa marka jeśli chodzi o lekkie kurtki na jesień czy ciepłe propozycje na zimę. To pierwszy brand, po który sięgniemy jeśli chodzi o odzież wierzchnią.

Nowości sprawdzisz pod tym linkiem.

LINK DO SKLEPU

kith

KITH

Marka KITH narodziła się w głowie Ronniego Fiega, legendy sneakersowej sceny Nowego Jorku. Najpierw powstał sklep z butami, ale Fieg szybko zrozumiał, że na tym nie poprzestanie i jego kolejnym krokiem było założenie swojej marki odzieżowej, którą rozwija po dziś dzień.

To co wyróżnia markę to bardzo szerokie spektrum kolaboracyjne. Z jednej strony mamy współpracę z Coca-Colą, z innej Versace, a trzeciej strony wyskakują produkty Nike. Ronnie zahacza swoimi projektami o każdy aspekt naszego życia. Naprawdę nie ma sposobu, aby przewidzieć z kim Fieg zdecyduje się współpracować w kolejnych latach.

Nowojorska marka pozostaje dla jej założyciela – Ronniego Fiega sposobem na zaprezentowanie światu jego rozległych zainteresowań.

Do tego spektrum zalet możemy jeszcze doliczyć niesamowite sklepy na całym świecie i jeszcze lepsze sneakersowe kolaboracje.

Co do asortymentu to znajdziecie tu sporo prostych projektów ozdobionych jedynie nazwą marki. Ronnie i jego projektanci wolą zainwestować w lepsze materiały, kroje i wzory, ale nadal odbywa się to ze smakiem i klasą.

Nowości sprawdzisz pod tym linkiem.

LINK DO SKLEPU

awake

Awake NY

Kolejnym brandem na tej liście, który ma swoje korzenie w Supreme jest właśnie Awake, które powstało z inicjatywy Angelo Baque. Przez lata piastował on stanowisko brand managera Supreme, ale podobnie jak Brendon Babenzian z NOAH, z czasem postanowił przejść na swoje.

Jeśli mielibyśmy określić stylistykę tej nowojorskiej marki to byłaby ona idealnym łącznikiem pomiędzy właśnie Supreme a NOAH. Brand wydaje się być dojrzalszy niż legendarny Supreme, ale nie tak „dorosły w stylu” jak Noah.

Przez osobę twórcy marki brand jest szanowany i autentyczny, przez co z roku na rok ma coraz więcej fanów. Swoją pozycję umacnia również poprzez swoje stanowisko w kwestiach politycznych i kulturowych. Awake NY tworzy ubrania na cześć Black History Month lub lub T-shirty pomagające imigrantom z Ameryki Łacińskiej.

Nowości sprawdzisz pod tym linkiem.

LINK DO SKLEPU

stussy

Stussy

To już legenda i na tym moglibyśmy poprzestać. Streetwear w najczystszym tego słowa znaczeniu mógłby nigdy nie zaistnieć, gdyby nie kalifornijski surfer Shawn Stussy i jego linia graficznych T-shirtów wypuszczonych na początku lat 80-tych. Nie ma chyba bardziej kultowej marki (no może prócz Supreme) jeśli chodzi o streetwear, a 40 letnie doświadczenie na rynku robi swoje.

To co jest fascynujące w tej marce to fakt, że inne brandy z czasów jej powstania już dawno odeszły w zapomnienie lub wyszły z mody, a Stussy przetrwało cztery dekady i nadal ma się dobrze!

Do tego możemy doliczyć bezkompromisowe kolaboracje z najciekawszymi firmami z całej branży, które tylko podkreślają wyjątkowość tej ekipy. Stussy jest idealnym przykładem firmy, która zapracowała na swoją markę konsekwencją.

Nowości sprawdzisz pod tym linkiem.

LINK DO SKLEPU

patta

Patta

Niderlandzka marka Patta rozpoczęła życie, podobnie jak wiele innych marek streetwearowych – jako limitowana linia graficznych T-shirtów. Koszulki pierwotnie wyprzedawały się w ich sneakersowym butiku. Wraz ze wzrostem popytu na nie, Patta zaczęła przekształcać się w pełnoprawną streetwearową markę.

Ich oferta z roku na rok jest coraz większa, ale w większości przypadków bazuje jedynie na takich rozwiązaniach jak proste grafiki oraz na napisie / logotypie marki.

To co nas do niej przyciąga to autentyczność, spójność i konsekwencja w działaniu. Jest to brand, który pomimo upływu tylu lat działalności nadal jest blisko ulicy oraz całej rzeszy swoich fanów.

Nowości sprawdzisz pod tym linkiem.

LINK DO SKLEPU

carhartt wip

Carhartt WIP

Przez długi czas w Stanach Carhartt był tylko marką odzieży roboczej. Jednak w Europie marka przybrała inną formę. Tutaj częściej widywałeś DJ-ów i skaterów noszących ich produkty niż mechaników czy stolarzy. Odpowiedzią Carhartta na nowo odkrytą rzeszę fanów był label Carhartt WIP (Work In Progress): linia zorientowana na streetwear.

Marka Carhartt WIP od samego początku była brandem, po który sięgają wszyscy, bez względu na zasób pieniężny, wiek czy płeć. To jedna z nielicznych marek równie szanowanych przez młodą i starą demografię.

Do tego najważniejsze – ich oferta jest tak szeroka, że śmiało mógłbyś się ubrać od stóp po samą głowę w tej jednej marce. Jeśli jeszcze doliczysz do tego workwearowy background to otrzymasz mieszankę niemalże idealną. Ich produkty to również najlepszy zwrot w stosunku do wydanych pieniędzy.

Po markę warto sięgnąć nie tylko wtedy, kiedy szukasz prostego uzupełnienia swojej garderoby, ale również śledzić ich kolaboracyjne przedsięwzięcia. W ciągu roku jest od kilku do kilkunastu przedsięwzięć, w które wchodzą, więc jest w czym wybierać.

Nowości sprawdzisz pod tym linkiem.

LINK DO SKLEPU

- Reklama -NikeNike

ZOBACZ NASTĘPNE ARTYKUŁY:

Continue to the category