Kilka sezonów temu Nike stworzyło aplikację Nike Sneakrs, dzięki której możemy zakupywać limitowane i specjalne wydania butów. Na początku wszyscy podchodzili do tego sceptycznie, a teraz nie wyobrażają sobie bez niej zakupów. Ekipa z Oregonu idzie o krok dalej i przedstawia aplikację do zakupów… w sklepie stacjonarnym!
Deweloperzy amerykańskiej marki oprócz doświadczeń w zakupach online starają się nie zapominać o sklepach stacjonarnych. Właśnie powstają pierwsze lokalizacje oraz specjalna apka, dzięki którym zakupy będą jeszcze łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Jakie mamy możliwości i udogodnienia korzystają z nowej aplikacji Nike? Po pierwsze siedząc w domu możemy sprawdzić czy interesujący nas model butów jest dostępny w danym sklepie (najbliższym) w naszym rozmiarze i w razie czego rezerwujemy go na 24h i spokojnie udajemy się do sklepu na zakupy.
Kolejną opcją są specjalne oferty, zniżki oraz specjalne wydania butów zarezerwowane tylko dla członków społeczności NikePlus.
Będąc już w danym sklepie stacjonarnym Nike możemy zeskanować kod kreskowy i sprawdzić dostępność danego rozmiaru i po potwierdzeniu buty szykowane są dla nas z magazynu. Możemy również od razu zapłacić z poziomu telefonu, więc pomijamy etap kasowy.
Ciekawym udogodnieniem jest skanowanie kodów QR, dzięki którym możemy sprawdzić całe stylizacje z manekinów i wystaw i jeśli się nam spodobają to wysyłamy nasze rozmiary albo do kasy albo do przymierzalni.
Z czasem takie udogodnienia mogą sprawić, że sklepy stacjonarne staną się bezobsługowe i nie będą potrzebni pracownicy. (zobacz jakiego robota ma niemiecki Solebox).
Na chwilę obecną aplikacja jak i sklepy z nią powiązane można policzyć na palcach jednej ręki, ale to dopiero fazy testów i wprowadzenia. Z czasem stanie się to absolutną podstawą w każdej ważniejszej lokalizacji.
Aplikacja jest do ściągnięcia pod tym linkiem.
Przy okazji wspomnimy również o najnowszym projekcie i planach Nike a propos sklepów stacjonarnych.
Nike będzie zbierało dane od swojej społeczności NikePlus. Będą sprawdzać czym zainteresowani są jej członkowie, jakie buty kupują i w jakich biegają. Czym są zainteresowani i jakie produkty lubią w sieci. Na podstawie tych danych będą zatowarowywać lokalny sklep tak, by oferta idealnie odpowiadała na zapotrzebowanie danej lokalnej społeczności. Zatem każdy sklep może być inny, ale za to dopasowany do zapotrzebowania klientów z danej okolicy.