Przyjaźń pomiędzy The Basement x Nike trwająca już kilka dobrych lat została właśnie scementowana specjalną i limitowaną edycją butów Air Max 90 „City Series”.
Próba czasu pokazała, że projektanci tego modelu nie tylko osiągnęli swoje cele, lecz także stworzyli legendarny model, który od 1990 roku miał już wiele różnych wariacji, a dziś dostaje kolejne. Sporą część swojej popularności zawdzięcza fanom z Wielkiej Brytanii, gdzie po dziś dzień jest uwielbianą przez wielu sylwetką.
Tym razem na warsztat wzięła go ekipa The Basement, czyli ludzie z facebookowej grupy z Wielkiej Brytanii, która zrzesza młodych miłośników mody i streetwearu. Swoją pierwsze przejawy kreatywności wyrazili w 2017 roku, kiedy obie strony: Nike i The BSMNT zaprojektowali buty Nike Dunk Low. Teraz serwują nam trzy wersje modelu AM90, które reprezentują trzy miasta: Glasgow, Manchester oraz Londyn i oddają charakter, a także ducha tych lokalizacji.
Pierwsza wersja nawiązuje do Glasgow. Składa ona hołd buntowniczej, radosnej, przyszłościowej społeczności, nieustannie ewoluując i przeciwstawiając się oczekiwaniom. Nowe Air Max 90 mają bazę z wodoodpornych, ciemnoszarych materiałów i ripstopu. Pomarańczowy język z pluszowej skóry oraz odblaskowe logo Swoosh i pięta inspirowane są kultowym stożkiem drogowym umieszczonym na głowie posągu księcia Wellingtona w centrum Glasgow. But pojawi się w sprzedaży 5 października, po tym linkiem znajdziecie dokładne zdjęcia.
Drugie wydanie BSMNT x Nike Air Max 90 pojawi się w sprzedaży 12 października i odda hołd Manchesterowi. But jest wykonany z wytrzymałej i wodoodpornej Cordury. Swoosh typu Jewel jest zabarwiony na neonową zieleń. System pasków i klamr zapewnia dodatkową funkcjonalność techniczną. Dodatkowo panel biegnący wokół buta został wykonany z czarnego odblaskowego materiału 3M, co zwiększa widoczność, zachowując jednocześnie ciemną estetykę buta.
Finalna wersja butów Nike x The Basement Air Max 90 pojawi się w sprzedaży 19 października. Buty czerpią inspirację z ciągle ewoluującego Londynu i jego niespokojnej, kreatywnej siły. Pięć odcieni szarości obok wysokiej jakości materiałów tworzy harmonijną równowagę, która jednocześnie odzwierciedla różnorodność ludzką i architektoniczną miasta. Surowa, naturalna podeszwa środkowa wykończona jest przezroczystym spodem. Przezroczyste, obszyte rzepem logo Swoosh można wzbogacić o cztery odpinane wariacje – Yellow 3M, Dark Grey Corduroy, White Patent lub Pearlescent. Więcej zdjeć tego wariantu znajdziecie pod tym linkiem.
Każdy but będzie sprzedawany wyłącznie u wybranych sprzedawców detalicznych w mieście, które reprezentuje oraz w aplikacji NIKE SNEAKRS.