Zaledwie dwa miesiące po tym jak Clare Waight Keller opuściła markę Givenchy, jej miejsce na stanowisku dyrektora artystycznego zajmuje Matthew M. Williams.
Wiadomość pojawiła się właśnie jako notatka głosowa na oficjalnym profilu na Instagramie francuskiego domu mody. Młody projektant i założyciel marki 1017 ALYX 9SM będzie odpowiadał zarówno za damską, jak i męską linię Givenchy. Marka należąca do LVMH potwierdziła, że Williams zaprezentuje swoją pierwszą kolekcję już w październiku bieżącego roku.
„Jestem zaszczycony, mogąc dołączyć do zespołu Givenchy w roli dyrektora kreatywnego. Moim życiowym marzeniem było znaleźć się w tym miejscu i to jest naprawdę surrealistyczne, że w końcu tu jestem. Przez ostatnie 15 lat codziennie pracowałem by osiągnąć zamierzony cel. Jest to po części słodko-gorzkie, ze względu na czasy, w których się znajdujemy. Mam nadzieję, że przyniosę nadzieję, a moja społeczność i koledzy wprowadzą pozytywne zmiany w naszej branży i na świecie” – opowiada Williams.
Matthew M. Williams znany jest między innymi z tego, że bardzo umiejętnie łączy świat streetwearu z luksusową stylistyką. Na przestrzeni ostatni kilku lat dzięki swojej marce 1017 ALYX 9SM, nazwanej na cześć jego najstarszej córki, wyrobił sobie markę i stał się znaczącą postacią na rynku luksusowej mody męskiej.
Mając bliskie powiązania z rodziną LVMH – jest bliskim przyjacielem Virgila Abloha, dyrektora artystycznego Louis Vuitton i współpracował również z Kimem Jonesem nad wspólną kolekcją dla Dior – sprawiły, że pojawił się jako jeden z kandydatów do objęcia stanowiska dyrektora artystycznego Givenchy. A dziś te plotki znalazły potwierdzenie.
„Bardzo się cieszę, że Matthew Williams dołącza do grupy LVMH. Odkąd wziął udział w konkursie LVMH, mieliśmy przyjemność obserwować, jak rozwija się w tak wielki talent” – powiedział Sidney Toledano, prezes i dyrektor generalny LVMH Fashion Group.
W 2012 r. Williams stał się częścią Been Trill, kolektywu artystycznego i ekipy DJ’skiej powstałej przez internetowa łącza, która zmieniła świat streetwearu na dobre. Wraz z nim znaleźli się tam Virgil Abloh, Heron Preston i Justin Saunders z JJJJound, którzy spotkali się podczas pracy dla Kanyego Westa i wykorzystali swoje kontakty i powiązania z undergroundowymi subkulturami, aby stworzyć mikro społeczność, którą napędzali swoimi kreatywnymi i limitowanym produktami.
Jednak to dzięki swojej marce 1017 ALYX 9SM założonej w 2015 roku i wspieranej przez Lucę Beniniego ze Slam Jam, ugruntował swoją pozycję jako producent luksusowych propozycji, które umiejętnie trafiały w stale ewoluujące gusta kultury młodzieżowej.