- Reklama -Air Jordan 1 Low Neutral Grey
Strona głównaArtykułyListyLuksusowy streetwear - oto marki (dokładnie 13), które warto znać

Luksusowy streetwear – oto marki (dokładnie 13), które warto znać

W ostatnich latach moda high fashion i odzież miejska przenikały się dość mocno, jedni czerpali inspiracje od drugich. Ze zderzenia tych dwóch światów powstał luksusowy streetwear i właśnie temu określeniu poświęcamy ten artykuł. Oprócz całej otoczki przedstawimy Wam również najciekawsze luksusowe streetwearowe marki, które warto znać i mieć na radarze podczas następnych zakupów.

Mariaż obu przeciwległych stron barykady nastąpił zaledwie kilka lat temu. Jeszcze w 2010 roku nikt by nie pomyślał o łączeniu Louis Vuitton z koszulkami Supreme. Luksusowa moda była zarezerwowana dla starszych bogatych elit, była szykowna, droga oraz poważna. Z kolei po drugiej stronie mieliśmy tanie koszulki i bluzy z kapturem, które rządziły na ulicach wśród skaterów, artystów, sportowców czy tatuatorów.

Współcześnie młodzi mężczyźni chcą ubierać się swobodnie i wygodnie, ale także informować świat o swoim statusie. Chcą pozostać przy tym stylu, który znają wystarczająco dobrze, ale jednocześnie poczuć ekscytację ekskluzywności. Wciąż chcą pasować do swojego środowiska, jednocześnie utrwalając iluzję wyróżniania się. To poczucie daje im luksusowy streetwear.

Czy to dobrze czy nie, nie nam oceniać. Jeśli Cię stać to korzystaj, a jeśli nie to nie stawaj na głowie, bo drogi streetwear często nie jest tego warty.

louis vuitton x supreme

Młodzi fani limitowanych kolaboracyjnych projektów, z których znany był streetwear, wydając setki dolarów na pożądany item, stwierdzili że różnica cenowa pomiędzy propozycjami rynku high fashion a limitowanym projektem streetwearowej marki stała się bardzo mała. Bariera cenowa przestała być dla nich problemem. Szybkie zarobki na resellu i dochody z „influencerki” na Instagramie tylko podkręciły ich ambicje.

Kolejnym motorem napędowym były gwiazdy muzyki jak Kanye West. Osobistości, które często wywodzą się z kultury hip hop dzięki rosnącym zarobkom pozwalają sobie na luksusowe marki, ale jednocześnie pozostają autentyczne i nie zapominają „o ulicy”. Łączą w swoich fitach propozycje z obu wspomnianych wcześniej światów.

Kolejnym ważnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę to New Guards Group, mediolański tajemniczy holding, który zrewolucjonizował całą branżę i skomercjalizował coś, co stało się znane jako „luksusowy streetwear”. Firma – założona w 2015 r. i prowadzona przez Davide De Giglio i Andrę Grilliego – dała początek takim firmom jak Off-White, Palm Angels, Heron Preston, a także Kirin (by Peggy Gou) oraz Marcelo Burlon County of Milan.

Holdingowi NGG należy przyjrzeć się zdecydowanie dokładniej, ponieważ ich sposób działania jest unikalny i stanowi niesamowity case w rozwoju brandów. Holding nie tylko stworzył drogie streetwearowe marki wykorzystujące luksusowe materiały i rozwiązania, ale zapożyczył z ich rynku sposób funkcjonowania i marketing.

luksusowy streetwear marki

 

Ich firmy pracują 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, są w stanie przejść od pomysłu do produktu finalnego w mniej więcej trzy tygodnie. Działają z prędkością światła porównując się do marek high fashion. Sam Davide De Giglio określił swoje podwórko jako „luxury fast-fashion”. Do tego komunikują się ze swoimi fanami wykorzystując między innymi Instagram, dzięki czemu otrzymują feedback bezpośrednio i szybciej. Zresztą ich dyrektorami kreatywnymi są postacie m.in. ze świata muzyki, które same posiadają ogromne rzesze fanów. Jeśli wszystkie te elementy zestawimy z młodymi gwiazdami świata kreatywnego i otwartością do kolaboracji, to otrzymujemy solidne podstawy do sukcesu w dzisiejszym świecie.

Warto jeszcze zaznaczyć, że w dzisiejszych czasach sportowcy i muzycy nie mogą pozostać jedynie przy swoich dziedzinach, w których są dobrzy. Muszą sięgać po inne aspekty, aby pozostać atrakcyjną marketingowo postacią i uzbierać odpowiednią ilość fanów chociażby na Instagramie, a samo przedstawienie sportu czy muzyki już nie wystarczy. Trzeba prezentować określony lifestyle, w tym chociażby styl i ubiór. Dlatego też sięgają chociażby do mody (w tym streetwearu), dzięki której mogą wyrazić siebie w ciut inny sposób niż zazwyczaj. Ich zarobki sprawiają, że wspomniane wyżej marki z NGG istnieją i mają się jeszcze lepiej z sezonu na sezon. Jedni napędzają sukces drugich.

A teraz do meritum – poniżej znajdziesz listę marek, które warto poznać jeśli chodzić o luksusowy streetwear.

rhude

RHUDE

Rhude, założone przez Rhuigiego Villaseñora w 2015 roku, to projektowe przedsięwzięcie zrodzone w Los Angeles, łączące luksusowe techniki z elementami streetwear, prezentowane jako kolekcje gotowe do noszenia na codzień.

W swoich projektach brand czerpie inspirację z nowoczesnego krajobrazu społeczno-gospodarczego, a także autentycznych lokalnych historii. Marka łączy amerykańską ikonografię z nostalgicznymi odniesieniami, wizualnym komentarzem do stylu i kultury Los Angeles.

HERON PRESTON

Muzyczno modowy kolektyw Been Trill stał się prawdziwą trampoliną do modowych karier jej wszystkich członków. Pierwszy z nich, Heron Preston założył streetwearową markę już kilka lat temu, a jej stylistyka porusza się po okolicach odzieży użytkowej i roboczej. Jej charakterystyczną cechą są pomarańczowe akcenty i wszechobecne metki wyciągnięte na zewnątrz danej propozycji.

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej to sprawdź nasz artykuł z historią marki.

Palm Angels

PALM ANGELS

Palm Angels to marka założona przez Francesco Ragazziego, włoskiego fotografa, poprzez którą chce zaprezentować nam autentyczny klimat Kalifornii i Los Angeles. Niepowtarzalny klimat Venice Beach i Manhattan Beach w Los Angeles oraz zwyczaje ludzi tam mieszkających to główne źródła inspiracji dla projektu.

Palm Angels rozpoczęło się od książki / albumu o świecie skaterów z Zachodniego Wybrzeża i ich szczególnej kulturze opisanej za pomocą wcześniej niepublikowanych obrazów, wersów z Biblii i wsparciu Pharella Williamsa. Teraz przedsięwzięcie żyje ponownie dzięki kolekcji odzieży zinterpretowanych w świeży i innowacyjny sposób.

fear of god

FEAR OF GOD

Fear of God został założony przez projektanta Jerry’ego Lorenzo w 2012 roku. Amerykańska marka odzieży męskiej charakteryzuje się estetyką odzieży sportowej, jednocześnie wznosząc streetwearowy sznyt na nowy poziom swoimi eksperymentalnymi fasonami, czerpiącymi inspirację luksusem, wojskiem i stylem życia zachodniego wybrzeża, a także odwzorowuje grunge’owy styl lat 90. Twórcę Fear of God inspiruje religijna symbolika, która wkrada się do projektów marki pod postacią oversize’owych krojów.

O Fear of God doczytasz więcej w naszym materiale podsumowującym początki marki.

off-white

OFF-WHITE

Marka Off-White została założona w 2012 roku przez DJ-a i projektanta mody Virgila Abloha, czyli kolejnego przedstawiciela ekipy Been Trill, który pojawia się na tej liście.

Off-White jest marką modową zakorzenioną w obecnej kulturze, która umiejętnie łączy dwa całkowicie różne światy – streetwear i high fashion. Założyciel brandu, Virgil Abloh ukazuje szersze spojrzenie na zasady funkcjonowania w branży. Widzi swoją markę jako kreatywną, multidyscyplinarną platformę. Wszystko to, co robi traktuje jako część większej całości. W tworzonych przez niego kolekcjach widać potrzebę i chęć demokratyzowania mody, uwalniania jej. Widać też zaangażowanie w tematykę społeczną.

DLa ciekawskich – o Virgilu i jego marce Off-White dotyczy tacie więcej w obszernym artykule przed kilku miesięcy.

luca benini matthew williams

1017 ALYX 9SM

Ekipa Been Trill to był dość spory projekt, więc jej kolejnym przedstawicielem na tej liście jest Matthew M. Williams. To właśnie on stoi za startem marki, który łączy skateboarding, i berlińską scenę techno w jedno przedsięwzięcie. Aby rozwinąć brand w odpowiednim kierunku Williams zaprosił do współpracy Lucę Beniniego z włoskiego Slam Jam, który stał się jego partnerem w biznesie. Marka koncentruje się na szczegółowym rzemiośle i zrównoważonej produkcji swoich produktów.

O marce przeczytacie więcej w naszym osobnym artykule przedstawiającym początki 1017 ALYX 9SM.

A-Cold-Wall

A-COLD-WALL*

Myśląc o brytyjskich markach, zwykle przychodzą na myśl brandy menswearowe. Natomiast A-COLD-WALL* jest dość wyjątkowe, Samuel Ross, twórca marki i główny projektant, stara się tworzyć coś co można nazwać 'haute streetwear'. Fani połączenia awangardowej stylistyki z odzieżą funkcjonalną powinni czuć się zadowoleni. 

Brytyjski projektant stara się włączać w swoje kolekcje sylwetki i tkaniny, aby stworzyć streetwear godny tygodnia mody.

amiri

AMIRI

Za startem kalifornijskiej marki w 2014 stał właściciel i dyrektor kreatywny Mike Amiri. Charakterystyczna rock’n’rollowa stylistyka połączona z klimatem Kalifornii nie tylko zyskała popularność wśród celebrytów, ale również zdobyła uznanie w branży; w 2018 Mike otrzymał nominację CFDA.

Od czasu debiutanckiej kolekcji Mike ustanowił charakterystyczną stylistykę projektową dzięki zrekonstruowanym, ręcznie zdobionym dżinsom, skórzanym kurtkom, grunge’owym flanelowym koszulom i graficznym T-shirtom – wszystko to zakorzenione w nostalgicznych cechach jego kalifornijskiej młodości.

marcelo burlon

MARCELO BURLON COUNTY OF MILAN

Marcelo Burlon to człowiek orkiestra – DJ, projektant mody, stylista, specjalista ds. public relations oraz dyrektor kreatywny i założyciel marki Marcelo Burlon Country of Milan.

Marka czerpie inspiracje z regionu Patagonii i kultury klubowej lat 90, a jednocześnie zaburza granice między kulturami mistycyzmu i szaleństwa. Marka stała się popularna wśród znanych wpływowych osób i celebrytów, w tym LeBrona Jamesa i Pushy T, a także w pełni rozwinęła linię luksusowej męskiej odzieży ulicznej. Międzynarodowa popularność marki Marcelo świadczy o amorficznym charakterze współczesnej subkultury.

oamc brand

OAMC

Wyrażanie siebie i docenianie wysokiej jakości to podstawowe powody, dla których powstało OAMC. Każdego sezonu koncepcje i pomysły, a także nowe materiały i kształty są opracowywane w kolekcje. OAMC obejmuje innowacyjne techniki i ręczne rzemiosło, które ożywiają wizję dyrektora kreatywnego Luke’a Meiera. Prezentowane idee są zawsze nowoczesne i celebrują silny, buntowniczy punkt widzenia.

OAMC czerpie inspirację z muzyki, sztuki, filmu i fotografii w równym stopniu z tradycyjnymi metodami krawieckimi, zaawansowanymi materiałami naturalnymi i syntetycznymi oraz pracą ręczną.

YOHJI-YAMAMOTO

YOHJI YAMAMOTO

Yohji Yamamoto Men to kolekcja odzieży męskiej stworzona przez japońskiego projektanta Yohji Yamamoto. Jego pierwszy pokaz w Paryżu odbył się już w 1984 roku. Kolekcje nawiązują do wizji projektanta wyrywającego mężczyznę z utartych, towarzyskich konwencji, czyniąc go beztroskim i dandysowym. Paleta kolorów z dominującą czernią rozszerza się na szarość, czerwień, granat i biel. Odzież męska Yohji Yamamoto odświeża męski wizerunek dzięki doskonałemu wykorzystaniu wzoru, warstwy i proporcji.

Yohji Yamamoto to człowiek legenda, więc sprawdź jeszcze artykuł spod tego linku.

undercover

UNDERCOVER

Undercover to japońska marka założona przez Jun Takahashi w 1993 roku. Przy jej tworzeniu mocno inspirował się kultową kapelą Sex Pistols. Czerpiąc wpływy z kultury ulicznej, punka oraz z swojej ojczyzny, marka zyskała uznanie wśród fanatyków streetwearu na całym świecie.

Undercover to rzadka bestia. Równie czczona jako kultowe nazwisko w świecie streetwearu, jak i stały element w paryskim kalendarzu mody. Niejednoznaczność od samego początku definiowała estetykę tej japońskiej marki. W dzisiejszym niepewnym klimacie piękna mieszanka chaosu, stanowczości, kruchości, spokoju i humoru projektanta jest bardziej aktualna i potrzebna niż kiedykolwiek.

Marka Undercover jest tak ciekawa, ze koniecznie zapoznajcie się z tym artykułem.

MASTERMIND JAPAN

mastermind JAPAN to marka modowa założona przez Masaaki Hommę w 1997 roku. Jest to brand z wyższej półki, łącząca jakość z charakterystycznym logo czaszek i kości. Przez wielu firma uznawana jest z ojca chrzestnego luksusowego streetwearu, że ten trend rozpoczął się właśnie od niej.

Każdy element ich kolekcji jest wykonany w Japonii. co dumnie prezentuje na metkach wraz z listą nazwisk osób, które pomogły stworzyć dany element garderoby.

Homma, który wcześniej pracował w Yohji Yamamoto, nie posiadał formalnego wykształcenia w dziedzinie mody, spontanicznie postanowił założyć markę w 1997 roku na Tokyo Fashion Week.

Rozbudowany tekst o japońskiej marce sprawdzisz w naszym osobnym artykule.


Jeśli spodobało Ci się to zestawienie to sprawdź również nasze pozostałe listy:

- Reklama -NIKE FLEECE
- Reklama -Air Jordan 1 Low Neutral Grey

ZOBACZ NASTĘPNE ARTYKUŁY:

Continue to the category