Reklama
yeezy boost 350 v2 cloud white

Strona główna ARTYKUŁY ARTYKUŁ STREETWEAR AWAKE NY, czyli jak miłość do Nowego Jorku przerodziła się w brand!

AWAKE NY, czyli jak miłość do Nowego Jorku przerodziła się w brand!

W zeszłym tygodniu przedstawiliśmy Wam sylwetkę Brendona Babenzien’a, który po 15 latach pracy w Supreme, zdecydował się odejść, by założyć swój własny streetwearowy brand Noah. Oczywiście nie wspominamy o tym bez powodu. Dzisiaj skupimy się na kolejnym gościu, będącym w przeszłości członkiem załogi tego legendarnego, nowojorskiego brandu. Przed Wami Angelo Baque, były dyrektor kreatywny Supreme, a także gość odpowiedzialny za sprawy związane z marketingiem. Obecnie założyciel agencji kreatywnej i właściciel marki AWAKE NY.


Pamiętaj, że po przeczytaniu tego artykułu warto sprawdzić nasze pozostałe teksty na temat wybranych streetwearowych brandów:


Angelo Baque swoją przygodę ze światem mody rozpoczął jako 21 letni chłopak pracując w nowojorskim sklepie Stussy. To właśnie tam po raz pierwszy poznał James’a Jebbię (założyciel Supreme), nie zdając sobie jeszcze wtedy sprawy, że w przyszłości będzie to jego wieloletni szef.

james jebbia angelo baque
James Jebbia (L) oraz Angelo Baque (P)

Po pewnym czasie Baque zrezygnował ze Stussy, ponieważ chciał pomóc swojemu przyjacielowi Wilowi Whitney’owi w rozkręceniu biznesu pod szyldem Nom De Guerre. Tam spędził dobre trzy lata jako menadżer i osoba, odpowiadająca za sprzedawany asortyment. To właśnie w tym czasie Jebbia skontaktował się z nim i zaprosił na rozmowę. W 2006 roku zasilił on szeregi Supreme na dobre, a dzięki zamiłowaniom do fotografii, wniósł on nową estetykę w kolejnych projektach tego brandu.

Jego podejście do Supreme najlepiej oddają słowa, które można przeczytać w jednym z wywiadów udzielonych dla magazynu Hypebeast:

Jeśli chodzi o ewolucje Supreme to dziele ten temat na dwa etapy. Pierwszy z nich to stała kontynuacja w rozwijaniu takich produktów z ostatnich 12 lat, jak nakrycia wierzchnie, bluzy czy czapki. W 1998 roku zacząłem zwracać uwagę na ten brand, ponieważ sam bujałem się na przedmieściach. Dla mnie Supreme cały czas robi świetną robotę i jest fizycznym głosem Nowego Jorku. Drugi etap bardziej dotyczy popularności i dostępności. Obecnie mamy do czynienia z ogromną różnicą między tym co było w 1998 roku, a tym co jest teraz. Wcześniej to głównie skaterzy nosili te ciuchy, osoby ze środowiska. Teraz możecie zobaczyć ludzi z logiem Supreme na całym świecie. Nie trzeba wcale mieszkać w Nowym Jorku, by poczuć ten klimat – przekonuje Baque

Trzeba przyznać, że Awake NY to tak naprawdę jeden z wielu pomysłów Angelo. Warto chociażby wspomnieć, że prowadzi on także między innymi agencję kreatywną o nazwie Baque Creative, położoną w okolicach Canal, pomiędzy sklepami jubilerskimi. Na liście jego klientów widnieje między innymi załoga Nike Sportswear czy Converse.

Natomiast w momencie, gdy zakładał Baque Creative i Awake NY, opuszczając Supreme, w dużej mierze przyczynił się do świetnych wyników finansowych tego brandu, który obecnie wyceniany jest na 1 miliard dolarów!

angelo baque supreme

Streetwearowa marka Awake NY ujrzało światło dzienne w 2012 roku i na początku swojej działalności specjalizowało się głównie w produkcji tak zwanych 6-panelówek. Czapki posiadały bardzo prosty design. Zazwyczaj były w jednym kolorze, a na przodzie umieszczano podpis Awake NY.

Takie zabieg z perspektywy czasu wydaje się strzałem w dziesiątkę, ponieważ chyba przyznacie, że obecnie w streetwearze większy nacisk kładzie się na minimalizm. Aczkolwiek jeszcze w 2013 roku Awake NY poszerzyło swój asortyment o inne elementy garderoby, włączając w to kurtki, bluzy z kapturem, koszulki czy akcesoria w postaci skarpetek.

Dlaczego akurat taka nazwa? W przeszłości Angelo posiadał markę o nazwie Absurd. Ogólnie jest mocno zafiksowany na tle litery A. Zresztą jego imię również zaczyna się od tej litery, a jako dzieciak od zawsze lubił gryzmolić randomowe A, gdzie popadnie.

awake angelo baque

Przewagą Angelo jest to, że gość robi to wszystko bez ogromnego ciśnienia. Nie patrzy aż tak mocno na to, by excelowe tabelki zgadzały mu się w stu procentach.

Nie mam ciśnienia, by sprzedawać moje produkty w jak największej ilości miejsc. Nie chce robić nic na siłę. Moim celem jest tworzenie produktów tylko w momencie, gdy mam coś do powiedzenia i niekoniecznie nastawiam się tylko na pieniądze – Baque podsumowuje swoją metodologię.

Dowodem tego powyższego stwierdzenia jest chociażby fakt, że część środków uzyskanych ze sprzedaży pierwszej kolekcji z 2013 roku, zostały przeznaczone na poszczególne organizacje, mające za zadanie rozwijanie młodzieży w Bronxie. Mowa tutaj między innymi o fundacji Standing Rock, którą Baque wspierał poprzez różne dotacje.

Jak widać chyba właśnie wspomniany brak ciśnienia doprowadził go do miejsca, w którym obecnie się znajduje. Angelo wydaje się być typem człowieka, który ostrożnie stąpa po ziemi.

Gdy byłem dzieciakiem nikt nie oferował mi żadnych szans na rozwój. Musiałem po prostu zaakceptować swoją sytuację. Nie sądziłem, że zajdę aż tak daleko. Moi rodzice są imigrantami, a ja jako młody chłopak cieszyłem się na samą szansę, by w przyszłości móc pracować jako chociażby kierowca autobusu. Nigdy nie pomyślałbym, że będę zajmował się takimi rzeczami.

Oprócz autorskich kolekcji, udało mu się także nawiązać kolaboracje z takimi brandami jak Off-White, Some Ware, Patta czy CDG, a w 2017 roku podczas Art Basel Miami, otrzymał on możliwość stworzenia jeden z najlepszych POP-up store’ów. Z ostatnich nowinek, należy wspomnieć, że Awake NY szykuje się do kolaboracji z marką ASICS.

Całość funkcjonowała pod nazwą Social Studies i trwała dobre trzy dni. Jednak tym razem nie chodziło o to, by sprzedawać limitowane t-shirty, ale żeby nauczyć się czegoś więcej, a trzeba przyznać, że naprawdę było od kogo czerpać wiedzę. Angelo do tego projektu zwerbował następujące osoby: Virgil Abloh, Acyde i Tremaine Emory z No Vacancy Inn, Heron Preston, Chris Gibbs z Union czy Brendon Fowler.

Baque wyszedł z taką inicjatywą po tym jak Nike poprosiło go i jego agencję, by podobną inicjatywę stworzył w Nowym Jorku z okazji premiery współpracy Off-White ze swooshem. Wówczas na event przybył między innymi Spike Lee, Vince Staples czy Eric Koston. Panowie dyskutowali o różnych ideach, historii czy technologii, dotyczącej słynnej kolaboracji 10th.

Wiele osób uważa, że tylko Angelo mógł z powodzeniem zorganizować tego typu imprezy ponieważ z racji jego doświadczenia z fotografią, ma on ogromną siatkę znajomych z tak zwanej branży. Do tego spędził dobrych 10 lat w Supreme, gdzie odpowiadał za wszystkie foto-sesje oraz wizualizacje. Zresztą do tej pory realizuje niektóre kampanie dla Supreme – oczywiście pod szyldem swojej agencji.

Uważam, że mam dar do zrzeszania ludzi, dlatego czuję odpowiedzialność edukowania młodych. Ralph Lauren nigdy nie miał czasu, by porozmawiać z kimś, gdy byłem młodym chłopakiem. To samo dotyczy Hilfigera. Ja natomiast chce złamać te bariery. Chce inspirować dzieciaki, ponieważ to właśnie wśród nich jest nowy Virgil, Brendan, Cali czy Angelo – przekonuje właściciel Awake NY.

To co także cechuje Awake NY to przede wszystkim nieprzewidywalność. Z racji, że Angelo nie ma zbytnio ciśnienia (o czym zresztą już pisaliśmy powyżej!), by zasypywać ulice swoimi produktami, poszczególne kolekcje nie są wypuszczane regularnie. Raczej są to gwałtowne dropy bez zapowiedzi.

art basel awake baque
via GQ Style

Głównym celem brandu jest ciągłe poszerzanie wiedzy klienta na temat Nowego Jorku i czym to miasto jest dla ludzi. Dlatego według Angelo nie ma sensu, by zestaw składał się powiedzmy z 30 produktów. 

Jednak Baque nic sobie z tego nie robi. Dla niego najbardziej liczą się korzenie. Jest w stu procentach Nowojorczykiem. Obojętnie, gdzie się nie pojawi, stara się promować Nowy Jork, ponieważ uważa, że jest to w jego DNA, tak samo jak słuchanie DMXa, Run DMC czy Dipsetów.

Natomiast w zeszłym roku Angelo zmienił swoje ogromne biuro na jeszcze bardziej nowoczesny obiekt. Obecnie przewodzi grupą ludzi (co ciekawe dwóch z nich zatrudnił przez DM’y na Instagramie), z którą pracuje nad nowymi kolekcjami i projektami jak na przykład współpraca z Dover Street Market w Nowym Jorku, która miała służyć w promocji jego brandu czy też otwarcie specjalnej biblioteki, będącej następstwem Social Studies i Art Basel.

Dla nas jest to także kolejny dowód na to, że Angelo Baque nie jest zbyt mocno ukierunkowany na pieniądze. Nie oszukujmy się, ale większość dzieciaków, które stoją pod sklepem by kupić najnowszy „item” hype’owej marki, raczej nie pali się do tego, by po udanych zakupach pobiec do biblioteki i dowiedzieć się czegoś więcej na temat samej mody czy postaci kreujących brandem, raczej zastanawiają się ile dostaną siana za swoje fanty, wystawiając je na eBay czy Grailed. Bez urazy, no hurt feelings, ale tak po prostu uważamy, a nasze zdanie podziela chyba nieco Angelo.

Szczerze mówiąc nie mam kurwa pojęcia skąd dzieciaki biorą kasę na te wszystkie ekskluzywne rzeczy. Widzę obecnie masę łebków, którzy mają na sobie kilka tysięcy. Kiedy ja dorastałem byłem kurewsko spłukany. Tylko raperzy mogli pozwolić sobie na nieco luksusu. W latach 90-tych, uważam że sporo mieszaliśmy ze sobą ciuchów zrobionych metodą DIY z ubraniami Polo czy Hilfiger. To była dla nas czysta inspiracja. Obecnie uważam, że kurtki od Ralpha z 1992 roku zostały zastąpione przez Balenciagę – przekonuje Baque.

Co dokładnie inspiruje Angelo na co dzień? Właściciel Awake NY stara się być zabawny, stara się zachować poczucie humoru i być nieco młodzieżowym. To są jego główne inspiracje podczas tworzenia poszczególnych grafik na koszulkach. Trzeba mieć zmysł tego co obecnie nosi się na ulicy, a dodatkowo musi się to też podobać Angelo. Czasami nie jest to łatwe do osiągnięcia, a znalezienie wspólnego języka wymaga sporej pracy. Weźmy chociażby na przykład muzykę. W biurze Awake NY na głośnikach często można usłyszeć Wu-Tang Clan, a teraz powiedźcie nam ilu 14-latków zna ten legendarny skład?

Z tego powodu głównym celem tej nowojorskiej marki jest poszerzanie platformy, która pozwoli na ukazanie ludziom doświadczeń, zebranych przez Baque z jednym z najpiękniejszych miast na świecie Nowym Jorkiem i to co Nowy Jork dla niego znaczy.

Zapytany kiedyś w jednym z wywiadów co powiedziałby sobie z przeszłości, gdy miał mniej więcej 20 lat, użył następujących słów:

Rób dalej to co robisz i dodał – Nie zmieniłbym niczego w swoim życiu, w kontekście emocjonalnym, duchowym czy fizycznym. Uważam, że wszystko dzieje się z jakiegoś powodu i to właśnie to motywuje mnie do dalszych działań.

Miejmy nadzieję, że Angelo Baque będzie pogłębiał źródła motywacji na kolejne lata działalności Awake NY. Pod tym linkiem możecie sprawdzać aktualne nowości tej nowojorskiej marki.

Co do dostępności to warto zajrzeć do ich sklepu online.

angelo baque awake ny
via Hypebeast


Pamiętaj, że po przeczytaniu tego artykułu warto sprawdzić nasze pozostałe teksty na temat wybranych streetwearowych brandów:


Bylibyśmy Wam niezmiernie wdzięczny jeśli udostępnicie ten artykuł na Facebooku, forum czy grupie związanej ze streetwearem. Podzielcie się dobrą wiedzą i czymś ciekawym. Może to kogoś zainteresuje i wciągnie się w naszą tematykę. Zawsze to coś więcej niż kolejny post typu: jaki będzie na tym resell. Dzięki!

- Reklama - NIKE WYPRZEDAZ
- Reklama -
INSTAGRAM

ZOBACZ NASTĘPNE ARTYKUŁY:

Continue to the category

Co to jest Nike iSPA? Wszystko co musisz wiedzieć o tym nowym projekcie

Po niezaplanowanej przerwie powracamy z kolejnym piątkowym artykułem dotyczącym nowych projektów, stosowanych technologii i materiałów wykorzystywanych przy produkcji obuwia. W tym wpisie dowiesz się...

Air Jordan 34 – oto wszystko co musisz o nich wiedzieć zanim je kupisz

W tym artykule dowiesz się wszystkiego na temat butów Air Jordan 34. Poruszamy temat związany z procesem projektowym i inspiracjami jakimi za nim stoją,...

15 najlepszych sneakersów z serialu Fresh Prince Of Bel Air

Ten czas leci zdecydowanie za szybko. 10 września mija dokładnie 29 lat od telewizyjnego debiutu kultowego serialu Fresh Prince Of Bel Air czy jak...

Kompletny przewodnik po WSZYSTKICH kolaboracjach Supreme x Nike

Jakiś czas temu postanowiłem, że praktycznie codziennie od poniedziałku do piątku wrzucę jakiś ciekawski autorski materiał lub wpis, który nie będzie zwykłym newsem sklepanym...

Przeprowadziliśmy wywiad z nową polską marką obuwniczą FIENO!

Bardzo nas cieszy, że możemy przeprowadzić wywiad z kimś z naszego podwórka. Czy możesz się przedstawić i umożliwić naszym czytelnikom poznanie firmy Fieno? Mi również...

Historia VLONE – Live Alone, Die Alone

W tym roku minęło dokładnie 13 lat od momentu, gdy światło dzienne ujrzała nietuzinkowa formacja A$AP MOB. Pierwszy człon nazwy broń boże nie nawiązuje...
- Reklama -
STREETWEAR SNEAKERS DLA KOBIET DAMSKI